بازداشت سارقان اشیاء تاریخی در استان البرز ایران

© Fotolia / Nomad_SoulDetention
Detention - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای باند سارقان اشیا عتیقه و تاریخی به ارزش 60 میلیارد ریال (حدود 1.7 میلیون دلار) در استان البرز ایران دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا، رئیس پلیس البرز از كشف اشیا عتیقه و تاریخی سرقت شده به ارزش 60 میلیارد ریال دراین استان خبرداد و گفت كه اعضا باند سارقین اشیا دستگیر شده اند.

سردار بخشعلی كامرانی صالح روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگاران، افزود: ماموران پلیس آگاهی این استان با رصدهای اطلاعاتی یك باند سرقت اشیا قیمتی قدیمی را شناسایی و به صورت ویژه دردستوركارخود قراردادند.
وی اضافه كرد: این سارقان به عنوان خریدار اشیا قیمتی وآنتیك طعمه های خود را كه بیشتر پیر بودند، شناسایی می كردند و بعد از شناسایی آنها اعلام می كردند كه خریدار این اجناس درخارج از كشور هستند و با جلب اطمینان آنها به بهانه دیدن اجناس به منزلشان مراجعه می كردند.
وی گفت: این افراد با مراجعه به صاحبخانه اعلام می كردند كه خانه باید خلوت باشد و با هماهنگی اولیه دو تیم خودرویی به محل مراجعه و سه نفر درقالب معرف، كارشناس و محافظ واردمنزل می شدند.
وی افزود: پس ازآن كه صاحب مال اشیا را برای كارشناسی به این افراد نشان می داد فرد معرف به بهانه آوردن پول وخریدارخارجی ازمنزل خارج می شد و بقیه اعضااموال را جمع اوری و دریك فرصت مناسب با اسپری گاز اشک آور فضای منزل راآلوده و اقدام به فرارمی كردند.
وی گفت: این افراد درتهران و كرج اقدام به سرقت می كردند كه توسط پلیس البرز هرسه نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала