خسارات سیل در ۱۳ استان ایران: ۴ کشته و یک مفقود تاکنون

© AFP 2023 / Said KhatibМолодой человек на велосипеде на затопленной улицу в городе Хан-Юнис, cектор Газа
Молодой человек на велосипеде на затопленной улицу в городе Хан-Юнис, cектор Газа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیل در ۱۳ استان همچنان می تازد که تاکنون ۵۶۰۰ نفر از هموطنان متاثر امدادرسانی شده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت: از 72 ساعت گذشته بارنگی‌ها در 13 استان شدت گرفته و از روز گذشته سیل و آبگرفتگی ها را به همراه داشت.

بر اساس این گزارش تا شب گذشته متاسفانه دو تن در استان ایلام و یک هموطن در استان لرستان جان خود را در پی وقوع سیل از دست دادند.

در ادامه آخرین گزارش های هلال احمر از این 13 استان سیل زده را می خوانید:

امدادرسانی به 5600 نفر در 13 استان سیل زده/ مرگ یک مفقود در دهلران
سیدمصطفی مرتضوی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در کشور گفت: تاکنون 13 استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی و 136شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: امداد رسانی در 136 شهر و روستا ادامه دارد و تاکنون به بیش از 5600 نفر امدادرسانی شده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلا‌ل احمر به اسکان اضطراری 2500 هموطن و برپایی 548 دستگاه چادر امدادی در استان‌های سیل زده اشاره کرد و گفت: تاکنون 101 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده بودند که با کمک نیروی‌های امدادی تخلیه شد.

مرتضوی ضمن اشاره به نجات 11 نفر از مرگ، بیان داشت: جستجوها برای یک نفر مفقودی به دلیل وقوع سیل در منطقه مهران همچنان ادامه دارد و یک مفقودی دیگر منطقه دهلران متاسفانه جان خود را از دست داده است.

به گفته این مقام مسئول ، همچنین 6 روستا در نهاوند به دلیل این حادثه تخلیه اضطراری شده و تاکنون 30 خودرو نیز از مسیر وقوع سیل رهاسازی شده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد:تخلیه آب از 325 واحد منزل مسکونی نیط انجام شده و امدادرسانی در استان های خوزستان،لرستان،کرمانشاه،ایلام،چهارمحال و اصفهان ادامه دارد.

تخلیه جمعیت 13 روستای شوش در پی بارندگی‌ها
رضا نجاتی، فرماندار شوش اظهار کرد: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز، ستاد حوادث شهرستان شوش جهت پیشگیری و کنترل سیلاب در روستاها حضور دارند و از همه ظرفیت‌ها و امکانات از جمله بلدوزر، کمپرسی و سایر موارد برای ساماندهی وضعیت در مسیر روستاهای دشت شاوور و کناره‌های رودخانه‌های دز استفاده می‌شود.

فرماندار شوش عنوان کرد: تاکید شده که اهالی 8 روستا در بخش شاوور و 5 روستای بخش مرکزی شوش خانه‌های خود را تخلیه کنند، امکانات نیز جهت تخلیه و جا به جایی مردم روستاها فراهم شده است.

‌وی ادامه داد: جمعیت 13 روستا در بخش‌های شاوور و مرکزی که دستور تخلیه آنان صادر شده، به روستاهای همجوار منتقل شده و با همکاری هلال احمر جهت اسکان آنان چادر بر پا می‌شود.

نجاتی با بیان اینکه تخلیه روستاها از صبح امروز آغاز شده است، گفت: تا هنگامی که ارتفاع آب کم شود، روند تخلیه روستاها ادامه خواهد داشت.

زیر آب رفتن منطقه علی کله دزفول
‌حبیب آصفی،فرماندار دزفول اظهار کرد: بارندگی‌های شدیدی که در استان‌های همجوار طی شبانه روز گذشته رخ داد و ورود حجم بالای آب به حوضه آبریز سد دز و پر شدن آن موجب شد که سد دز بازگشایی شود و به صورت مهندسی شده آب هدایت شود.

‌وی ادامه داد: سیل و حجم آبی که وارد رودخانه دز شده در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است و طبیعی است که شرایط غیرعادی ایجاد شود.

آصفی بیان کرد: افزایش دبی رودخانه دز موجب به زیر آب رفتن بوستان ساحلی علی کله و برخی مناطق و روستاها در دزفول شده و قسمتی از پل شناور دزفول نیز به دلیل افزایش دبی رودخانه تخریب شده است.

‌وی با بیان این که میزان افزایش دبی رودخانه دز اکنون حدود 4500 متر مکعب بر ثانیه است، گفت: تمامی مسئولان از جمله سازمان های مرتبط با سد دز و نیروهای امدادی و انتظامی در دزفول به حال آماده باش هستند و امدادرسانی به مناطق متاثر از سیلاب در حال انجام است.

فرماندار دزفول با اشاره به جاری شدن سیل در جاده زاویه دزفول به دلیل عبور حجم آبی به عرض 100 متر در جاده، اظهار کرد: مردم منطقه زاویه، بن جعفر، علی کله، عباس آباد و زاویه و منطقه مجاور پل چهارم دزفول با مشکل مواجه شده‌اند که با کمک ارتش و هلال احمر جا به جا می‌شوند.

ورود دبیرکل جمعیت هلال احمر به خوزستان/ برپایی 5 پایگاه برای اسکان سیل زدگان
مهندس علی اصغر احمدی؛ دبیرکل کل جمعیت هلال احمر و دکتر ناصر چرخ ساز؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای بازدید از مناطق سیل زده شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و اهواز به استان خوزستان سفر کردند.

براساس این گزارش، تاکنون پنج پایگاه اسکان افراد سیل زده در شهرهای اهواز، دزفول و شوش شامل 510 چادر با گنجایش یک هزار نفر برپا شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала