خدمات رجا برای دانشجویان در نمایشگاه کتاب تهران

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoوزارت خارجه ایران کاردار عربستان را احضار کرد
وزارت خارجه ایران کاردار عربستان را احضار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم.

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.
سینما آخر هفته
رفتن و دیدن فیلم هایی که در بخش هنر و تجربه قرار می گیرند خالی از لطف نیست ؛ زیرا شاهد آثاری خواهیم بود که ممکن است شروع یک ابتکار و یا حتی سبک جدیدی باشند.

فیلم چهارشنبه به کارگردانی: سروش محمدزاده که از قبل از نوروز روی پرده سینما اکران شده است می تواند پیشنهاد خوبی برای آخر این هفته باشد تا دیر نشده آن را ببینیم.فیلمی که توانسته با بازی شهاب حسینی و روایت خوب این داستان اسم چهارشنبه را برسر زبان ها بیندازد.
در این فیلم بازیگرانی چون: شهاب حسینی، نسیم ادبی، آرمان درویش، هستی مهدوی، امیرحسین شام بیاتی، الهام حاج فتحعلی، گیتی قاسمی و… به ایفای نقش می پردازند.

کتاب آخر هفته
خواندن نمایشنامه و جای گذاری خودمان به جای آنها گاه باعث جادویی در ذهنمان می شود که حیرت و شگفتی در چشمانمان موج خواهد زد به خصوص اگر نوشته بزرگان این عرصه و صاحب قلمان باشند که پیشنهاد آخر این هفته به معرفی یکی از همین آثار می پردازد.

نمایشنامه مگس ها
نویسنده: ژان پل سارتر
مترجم: سیما گویان
مگسها نام نمایشنامه‌ای است در سه پرده از نویسنده مشهور فرانسوی ژان پل سارتر. این نمایشنامه دارای ۱۵ شخصیت است. «مگسها» بارها توسط گروههای مختلف در سراسر جهان به روی صحنه رفته است.

این کتاب اولین نمایش نامه چاپ شده سارتر هست و در آن از اساطیر و افسانه های مشهور یونان استفاده شده است.

خلاصه کتاب
ماجرا در شهر آرگوس جریان دارد. اژیست ، آگاممنون را کشته با همسر او ازدواج کرده ، اکنون پادشاه است و الکتر دختر آگاممنون را خدمتکار خود نموده. اورست پسر آگاممنون که از دست او جان سالم به در برده بوده اکنون به شهر بازگشته تا ناظر سرنوشت خانواده و وطنش باشد. اژیست مملکت را با خرافه پرستی و غم و مراسم عزاداری های دسته جمعی اداره می کند و اورست آمده تا آزادی انسان را به او یادآور شود و آنها را به طغیان فر خواند…

قسمت های زیبایی از کتاب
معلوم نیست بتوانید شریک ندامت آنها شوید ، چرا که در گناهکاری آنها سهیم نبوده اید.

آدم هایی هستند که ملتزم و در قید و بند زاده می شوند: آنها انتخابی ندارند ، در راهی رها شده اند ، در انتهای راه نقشی انتظارشان را می کشد، نقش خودشان.

به زحمت می توانم تصوری از گردشگاه ها ، آواز خوانی ها ، تبسم ها داشته باشم. مردم اینجا از ترس خسته و رنجور شده اند.

بر روی این زمین خاکی ، انسان خردمند ، هیچ آرزویی نمی تواند داشته باشد ، جز آنکه روزی بتواند شری را که از دیگران ، دامن او را گرفته به خودشان برگرداند.

تئاتر آخرهفته
یکی از نمایش هایی که از سی و جهارمین جشنواره تئاتر فجر روی سالن نمایش خود نمایی می کند ؛ نمایش ادیسه به کارگردانی: آرش دادگر است. این اثر جزء آثاری بود که بسیاری از مخاطبان بخاطر تداخل ساعت نمایش ها موفق به دیدن آن نشدند. اما این هفته می توانید با خیالی آسوده بلیط آن را تهیه کنید تا به تماشای آن بنشینید.
در این اثر بازیگرانی چون: سام منظور، کامبیز امینی، امین طباطبایی، عمار عاشوری، آرش دادگر، نگارعابدی، سیاوش دادگر به ایفای نقش می پردازند.

موزه آخر هفته
خيلي‌ها فكر مي‌كنند تهران كلانشهري پر از دود و آلودگي صدا و راهبندان و بدون داشتن فضاهاي فرهنگي-تاريخي است؛ در صورتي كه اين تصور از اساس اشتباه است.

موزه پست
در سال 1313 در طبقه دوم ساختمان اداره کل پست تهران واقع در میدان امام خمینی(ره)، موزه‌ای با نام موزه پست برپا شد. در‌این موزه اشیای قدیمی‌مربوط به پست شامل انواع وسایل توزین، صندوق امانات، مهرها، صندوق‌های پستی، تمبرها، وسایل تحریر سنتی، اسناد و مدارک پست قدیمی ‌وجود دارد.
با این تفاسیر شاید بد نباشد که سریع به این موزه بزنیم تا از نزدیک فضا و اشیای یه جا مانده را ببینیم.


آخر هفته کجا بریم؟!
رفتن به پارک و استفاده از فضای آن هم می تواند آخر هفته مان را بسازد و هم صبح ها با دویدن و نرمش صبحگاهی ما را برای یک روز کاری پرهیجان آماده کند.

بوستان پرواز، نام پارکی در شمالِ غرب تهران و در منطقه سعادت‌آباد است. نامگذاری این بوستان بخاطر خیابانی به همین نام در ضلع جنوب شرقی این بوستان (که اکنون به نام یکی از کشته شدگان جنگ ایران و عراق تغییر نام داده است) می باشد.
بوستان پرواز از شمال و شرق به بلوار پیام و میدان بهرود، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود.

اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمانهای بلندمرتبه تهران — بخصوص در هوای عاری از آلاینده ها — شده که از این بوستان قابل مشاهده است. همین مساله وجه تمایز بوستان پرواز از سایر بوستانهای تهران است (دید سراسرنما یا ۳۶۰ درجه تهران).

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала