بیکاری در ایران افزایش می‌یابد

© FlickrUnemployment
Unemployment - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق بین‌المللی پول از افزایش نرخ بیکاری ایران طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد، ایران در رده‌بندی جهانی رتبه ۲۴ را از این نظر به‌خود اختصاص داده است.

به گزارش همشهری آنلاين ، آماري كه صندوق بين‌المللي پول در پايگاه داده‌هاي گزارش چشم‌انداز اقتصادي جهان منتشر كرده، نشان مي‌دهد نرخ بيكاري در ايران طي سال گذشته افزايش داشته و اين نرخ در سال 2014بالغ بر 10.6درصد اعلام شده بود كه براساس برآوردهاي صندوق بين‌المللي پول اين رقم در سال 2015به 10.8درصد افزايش داشته است. 

 

با وجود افزايش نرخ بيكاري ايران در سال گذشته، جايگاه ايران در رده‌بندي جهاني از اين نظر بهبود داشته و ايران بين 106كشور جهان از نظر نرخ بيكاري در سال 2015رتبه 24را به‌دست آورده است. ايران در سال 2014با نرخ بيكاري 10.6درصدي در رتبه 31جهان قرار گرفته بود كه بر اين اساس رتبه ايران از نظر نرخ بيكاري در سال گذشته (2015) 7پله بهبود داشته است. بوسني و هرزگوين با نرخ بيكاري 27.7درصدي بالاترين نرخ بيكاري را بين كشورهاي جهان طي سال گذشته داشته است. مقدونيه با بيكاري 27.2درصدي و آفريقاي جنوبي با بيكاري 25.3درصدي به‌ترتيب در رتبه‌هاي دوم و سوم از اين نظر قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала