گزارش و تحلیل

برنامه ریزی برای مونتاژ کامیون های کاماز در ایران

© Sputnik / Maksim Bogodvid برنامه ریزی برای مونتاژ کامیون های کاماز در ایران
برنامه ریزی برای مونتاژ کامیون های کاماز در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رافائل گافییف ، مدیر کل شرکت سهامی " کمپانی تجارت خارجی کاماز" اطلاع داد : تولید کننده ی بزرگ ماشین های باری " کاماز" روسی قصد دارد طی شش ماه محصولات خود را به بازار ایران وارد کرده و در سال 2017 ساخت کارخانه ی مونتاژ در ایران را برنامه ریزی کرده است.

گافییف در اجلاس خودروسازان TIAF بیان داشت: "در پنج سال آینده ، جهات استراتژیکی اصلی انتخاب شده اند که نزدیک ترین آن بر اساس مدت زمان برای ما بازار ایران است. ما در زمان رقابتی جدی و دشوار به بازار ایران وارد می شویم. ضمنا چشم اندازهای ما خوشبینانه است ، با توجه به آنکه تا سال 2010 تولیدات ما در آنجا وجود داشت. "
به گفته ی وی برای اجرای پروژه ، کاماز در ایران دو شریک دارد. وی اطلاع داد: " هر دو شریک جدید ، میدان های تولیدی دارند، که مخصوص اتومبیل است اما از نقطه نظر فن آوری و درآمد ها مشکل کوچکی برای سازمان دهی تولید وجود دارد. اکنون مسئله فقط فن آوری است ، فکر می کنم که حداقل شش ماه گواهی اتومبیل طول می کشد. برای این کار باید برخی آزمایشات ویژه ی گواهی مانند آنچه در اروپا و در روسیه است انجام شود."
مدیر کل کمپانی تجارت خارجی خاطر نشان نمود که حجم بازار ایرانی کامیون های سنگین از 12 تا 20 هزار در سال ارزیابی می شود ، سهم کاماز تقریبا 2.5 تا 3 هزار عدد در سال است.

рузовые автомобили с установленным газобаллонным оборудованием в цехе завода КамАЗ в Набережных Челнах - اسپوتنیک ایران
شرکت روسی کاماز قصد دارد موناژ کامیون در ایران را در سال 2017 آغاز کند
وی گفت: " ضمن احتساب روش های دولت ایران من فکر می کنم که این (سازمان دهی کارخانه مونتاژ) غیر قابل اجتناب است. اما فکر می کنم که ما به تولید می رسیم و شاید زودتر از سال آینده شروع شود. برای آنکه امسال اولین بار به بازار با مجموعه ای کامل فرستاده می شود."
گافییف یادآوری نمود که کاماز ورود به بازار ایران را در سال 2002 آغاز کرده است در ابتدا فقط اتومبیل های کامل را فرستاد بعدا مجموعه ی قطعات مونتاژ شده و در سال 2010 همکاری متوقف شد. وی تاکید کرد: " در واقع سناریو اکنون به همان صورت اجرا می شود: صدور گواهی نامه، مجموعه ی کامل شده و سپس سازمان دهی مونتاژ."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала