گزارش و تحلیل

ایران پاسخ محکمی به تحریم های جدید آمریکا می دهد

© AFP 2023 / Susan Walsh/Pool ایران پاسخ محکمی به تحریم های جدید آمریکا می دهد
ایران پاسخ محکمی به تحریم های جدید آمریکا می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رویترز می نویسد : جاش ارنست ، نماینده رسمی کاخ سفید گفت که آمریکا ممکن است تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند ، در صورتی که اقدامات این کشور در زمینه ی هسته ای نگران کننده و خطرناک به نظر برسند.

بیانیه ی دیگر کاخ سفید پس از آن منتشر شد که ایران پرتاب آزمایشی موشک های جدید بالستیک را انجام داد. در عین حال کمیسیون کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کرد که پرتاب موشک های دوربرد در ماه اکتبر سال جاری توسط ایران نقض قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. در ارتباط با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نماینده ی کاخ سفید گفت: بدون شک ، من اقدامات تکمیلی را بعید نمی دانم در صورتی که نمایندگان ما در زمینه امنیت ملی تصمیم بگیرند که تحریم های جدید برای مقابله با این اقدامات سودمند و لازمند.
آیا می ارزد که ایران با اجرای بخش جدیدی از اقدامات محدودیتی وقتی که مکانیزم مربوط به اجرای برجام شروع شده است خطر کند؟ حسین شیخ الاسلام ، مشاور رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل موضع رسمی تهران را در خصوص این موضوع در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک فارسی در میان گذاشت:


یادآوری می کنیم که گروه 5+1 واسطه های بین المللی (آمریکا ، بریتانیا، فرانسه، آلمان ، روسیه و چین) و ایران چهاردهم ژوئیه سال جاری به توافق تاریخی مربوط به برنامه ی هسته ای ایران دست یافتند. طرح برجام امضاء شد که جنبه ی صلح آمیز بودن برنامه ی هسته ای ایران را تضمین کرده و لغو کامل تمامی تحریم ها شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تحریم های ملی و بین المللی مرتبط با برنامه ی هسته ای ایران از جمله اقدامات مربوط به تضمین دسترسی به زمینه هایی چون تجارت ، فن آوری ، مالی و انرژی را به همراه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала