گزارش و تحلیل

به نفع ترکیه نیست که با ایران درگیر شود

© REUTERS / Umit Bektasجنگنده اف-16 ترکیه
جنگنده اف-16 ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه ثبات در خاور میانه را مختل می کند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس با استناد به نماینده نیروهای مسلح ترکیه اطلاع داد که روز چهارشنبه جنگنده های ترکی به فضای هوایی عراق وارد شده و محدوده های مرزی را بمباران کرده اند. حملات هوایی به مواضعی در کوه های قندیل در مرز عراق و ایران صورت گرفته است، در واقع در آنجا همانطور که آنکارا اعلام می کند نقاط فرماندهی حزب کارگران کردستان ممنوعه در ترکیه قرار دارد.
سهیب احمد کاکه محمود، مجری کانال تلویزیون کرد زبان در کردستان عراق KNN (Kurdish News Network) در اینباره با خبرنگار رادیو اسپوتنیک گفتگو می کند:


لازم به ذکر است که عملیات هوایی اول ترکیه در محدوده ی دولت دیگر پس از حمله نیروی هوایی ترکیه به بمب افکن سوخو —24 روسی بود. ضمنا پیشتر کردستان عراق فضای هوایی خود را برای ترکیه در چهارچوب حمایت خارجی از اجرای عملیات های هوایی ضد تروریستی روسیه علیه داعش در سوریه بست. علاوه بر این ، گروه مبارزین " پیشمرگه" در سوریه و عراق با داعش مبارزه می کنند ، این گروه توسط حزب کارگر کرد تشکیل شده است. در واقع ترکیه یک بار دیگر نه به تروریست ها بلکه به آن کسانی که با تروریست ها مبارزه می کنند حمله کرده است.
تیر تصادفی (یا شاید عمدی) ترکیه بدین شکل ممکن است به زمین ایران برخورد کند. ضمنا آقای کاکه محمود اغراق نکرده و می گوید که عواقب حمله به ایران مانند خودکشی است. سهیب احمد کاکه محمود می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала