آمریکایی‌ها در زمان تحریم ۷۵ روش ایرانی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها را شناسایی کرده بودند

© REUTERS / Carlos Barria ایران ، آمریکا و ارتباطات در اتاق انتظار
ایران ، آمریکا  و ارتباطات در اتاق انتظار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متهم ردیف سوم پرونده نفتی این روزها در ایران مدعی شد: آمریکایی‌ها با ایجاد چندین شرکت و به کارگیری تعداد زیادی از کارمندان ایرانی ۷۰ الی ۷۵ روش ایران برای دور زدن تحریم‌ها را شناسایی کرده بودند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ح-ف-ه در ادامه دفاعیات خود اظهار کرد: بارها در کیفرخواست آمده که من زنجانی را به نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی کردم. در صورتی که هیچ سندی در این رابطه وجود ندارد.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی به موضوع معرفی زنجانی به وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه سیستم «آیبان تو آیبان» نسبتا رشد کرد احساس کردم باید نظارت بالاتری روی آن باشد به همین خاطر با دوستانم در وزارت اطلاعات تماس گرفتم و جلسه‌ای با مدیران ارشد وزارت اطلاعات برگزار شد.

ح-ف- ه افزود: در آن جلسه بابک زنجانی توانایی‌های خود را تشریح کرد و قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد. بعد از اینکه بررسی‌ها را انجام دادند، خودشان با بابک زنجانی تماس گرفتند و از آنجا به بعد دیگر من برای زنجانی غریبه شده بودم.

وی ادامه داد: با یکی از مدیران ارشد وزارت اطلاعات بررسی‌هایی انجام دادیم مبنی بر اینکه چطور روش‌های ایران برای جابه‌جایی ارز و دور زدن تحریم‌ها توسط آمریکا کشف می‌شود. متوجه شدیم چندین شرکت آمریکایی، ایرانیان زیادی را جذب کرده و با دادن فرم‌هایی به آنها از آنها خواسته بودند روش‌های جابه‌جایی ارز توسط ایران را اعلام کنند.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: تا آن زمان این شرکت‌ها بیش از هزاران نفر را شناسایی کرده بودند و برخی از آنها بدون اینکه اطلاع داشته باشند برای کجا کار می‌کنند با این شرکت‌ها کار می‌کردند و 70 یا 75 روش ایرانیان را شناسایی کرده بودند.

وی افزود: آیا معرفی بابک زنجانی به وزارت اطلاعات برای کنترل بیشتر اخلال در نظام اقتصادی است؟ آیا اینگونه نگاه، کارکردن علیه نظام است؟

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала