"مایا گویکوویچ": صربستان علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با ایران

© AP Photo / Vahid Salemi"مایا گویکوویچ": صربستان علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با ایران
مایا گویکوویچ: صربستان علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط دو کشور ایران و صربستان ریشه تاریخی دارد و تجار ما از زمان سابق با شما در ارتباط بودند هرچند که در حال حاضر سطح روابط اقتصادی ما در حد قابل قبولی نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا، لاریجانی امروز (دوشنبه دوم آذر) در دیدار با "مایا گویکوویچ" گفت: دولت و مجلس ما کمک خواهد کرد که زمینه‌های روابط تجاری و اقتصادی در کشور رشد پیدا کند و دراین زمینه گروه دوستی و کمیسیون تخصصی را فعال خواهیم کرد.
وی افزود: حوزه های کشاورزی،محیط زیست،انرژی و گردشگری برای فعالیت های مشترک دو کشور مناسب است و اگر شما مایل هستید درهمین سفر می توانید با مسئولین مربوطه وارد مذاکره شوید.
وی درادامه با اشاره به خطر نفوذ تروریسم در منطقه، تاکید کرد: ما تا جایی که می توانیم ازنفوذ و گسترش تروریسم جلوگیری می کنیم و امیدواریم که سایرکشورها هم در این راستا قدم های جدی بردارند و این مشکل را نه فقط از طریق نظامی، بلکه ریشه ای درمان کنند.
لاریجانی درپایان ضمن تشکرازموضع دولت صربستان درحمایت از آوارگان مطرح کرد: مسئله پناهجویان یک مسئله انسانی است و ما خود سالهاست که به پناهندگان زیادی اسکان داده ایم.
براساس این گزارش؛"مایا گویکوویچ"تصریح کرد: صربستان بسیارعلاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران است و از سا‌ل‌های پیش ما تلاشمان را دراین خصوص آغاز کرده ایم.
وی افزود: سفر معاون نخست وزیر صربستان و سایر مقامات به ایران، نشان دهنده اشتیاق این کشور به گسترش روابط در حوزه های فرهنگی، ورزشی، محیط زیست و گردشگری با ایران است.
رئیس مجلس شورای اسلامی صربستان تصریح کرد: هر چند که دولت ها تمایل به گسترش همکاری ها دارند اما این پارلمان ها هستند که با تصویب چارچوب های قانونی می توانند به این روابط شکل حقوقی بدهند و رسمیت ببخشند.
وی در ادامه اظهار داشت: پیشنهاد می کنم برای گسترش همکاری های بین المللی، نمایندگان ما در اتحادیه بین المجالس و سایر مجامع بین المللی ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند و نطقه نظراتشان را در خصوص چگونگی گسترش ارتباطات دو جانبه به اشتراک بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала