سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه لغو شد

© Sputnik / Alexei Nikolskiyسفر روحانی به ایتالیا و فرانسه لغو شد
سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه لغو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال حملات تروریستی صورت گرفته در پاریس در شب گذشته، حسن روحانی رییس جمهور ایران سفر خود به کشورهای اروپایی را به تعویق انداخته است.

این سفر می بایستی امروز شنبه 14 نوامبر (23 آبان) آغاز می شد و شامل دیدارهای رسمی از کشورهای ایتالیا، واتیکان و فرانسه بود.
به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شنبه اعلام کرد سفر روحانی به کشورهای ایتالیا ، واتیکان و فرانسه با توجه به حوادث تروریستی در پاریس و با هماهنگی میزبانان، به زمان دیگری موکول شده است.
ظریف از گفتگو با همتای ایتالیایی اش خبر داد و تصریح کرد: "اکنون زمان آن است که از فرصت فاجعه امروز در فرانسه برای هماهنگی بین المللی و مبارزه با تروریسم استفاده کنیم، بنابراین بهتر است سفر دکتر روحانی به اروپا در زمان بهتری در آینده نزدیک صورت گیرد".
وزارت امور خارجه ایتالیا نیز اعلام کرد شب گذشته محمد جواد ظریف و پائولو جنتیلونی وزیران امور خارجه ایران و ایتالیا در تماسی تلفنی به توافق رسیدند تا سفر روحانی به رم را به بعد موکول کنند.
به گزارش وزارت امور خارجه ایتالیا، دو وزیر بر لزوم تمرکز برای پاسخ به اقدامات ترویستی که فرانسه را دگرگون کرده، تاکید نمودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала