کیفیت بنزین در محل تولید مورد بررسی قرار می گیرد

© Fotolia / Sandor Jackal کیفیت بنزین در محل تولید مورد بررسی قرار می گیرد
کیفیت بنزین در محل تولید مورد بررسی قرار می گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس سازمان ملی استاندارد از احتمال بررسی کیفیت بنزین‌های وارداتی در شرکت تولید‌کننده خارجی پس از لغو تحریم‌ها خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت با بیان این‌که بررسی کیفیت بنزین را از هشت کلان‌شهر کشور آغاز کردیم، اظهار کرد: بنابراین تمرکزمان را روی بنزین‌های توزیعی قرار دادیم تا ببینیم این شهرها از لحاظ کیفیت بنزین چه وضعیتی دارند.
وی با بیان این‌که ممکن است بنزین‌های توزیعی اختلاف بین بنزین‌های وارداتی و تولید داخل باشد، ادامه داد: ابتدا می‌خواهیم خیال‌مان بابت کیفیت بنزین‌های توزیعی در شهرها راحت شود و پس از آن برای خود پالایشگاه‌ها با همکاری وزارت نفت برنامه جامعی داریم که در سال‌های آینده قدم به قدم آن را اجرا خواهیم کرد.
به گفته رییس سازمان ملی استاندارد در حال حاضر بنزین وارد شده به کشور در مبادی ورودی کنترل می‌شود اما برای ما بهینه این است که بعد از تحریم‌ها بتوانیم در کشور فروشنده، کیفیت بنزین را در محل تولید مورد بررسی قرار دهیم.
پیروزبخت با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما بازرسی کالا در مبدأ است، گفت: اکنون در برخی کالاها این کار انجام می‌گیرد و در همان محل تولید در شرکت‌های بازرسی، کالاها را مورد بررسی قرار می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به طرح دولت برای خرید لوازم خانگی با استفاده از کارت اعتباری اظهار کرد: با توجه به تسهیلاتی که دولت برای لوازم خانگی در نظر گرفته است، بازرسان خود را در همه استان‌ها در آمادگی قرار داده‌ایم که نظارت و بازرسی ویژه‌ای روی لوازم خانگی انجام دهند.
رییس سازمان ملی استاندارد افزود: در تلاش هستیم که مردم برای خرید با استفاده از این تسهیلات، کالای بی‌کیفیت نصیب‌شان نشود.
به گفته پیروزبخت در این نظارت اگر متوجه جعل علامت و بی‌کیفیتی شویم قطعا نسبت به توقیف این محصولات اقدام خواهیم کرد.
رییس سازمان ملی استاندارد همچنین درباره‌ شعار ایسنا در نمایشگاه مطبوعات مبنی بر "صداقت؛ اعتماد، اعتبار" گفت: در مورد ایسنا 100 درصد مطمئن هستم که این سه مورد رعایت می‌شود؛ در عین حال در همه حوزه‌ها به همکارانم گفته‌ام که این موارد را رعایت کنند تا بتوانند فعالیت‌ها را بهتر انجام دهند.

پیروزبخت اظهار کرد: قطعا این موارد در ایسنا رعایت می‌شود و امیدواریم بیشتر هم رعایت شود، چرا که خبرگزاری ایسنا علاوه بر این‌که یک خبرگزاری معتبر در کشور است، با جوانان در ارتباط است که این موضوع، بسیار مهم است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала