صنعت گاز ایران در پساتحریم همه را شگفت زده خواهد کرد

© Sputnik / Iliya Pitalevصنعت گاز ایران در پساتحریم همه را شگفت زده خواهد کرد
صنعت گاز ایران در پساتحریم همه را شگفت زده خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با وجود تمرکز بر احتمال افزایش صادرات نفت ایران پس از پایان تحریمها، صنعت گاز نقشی مهمتر در عرصه انرژی ایران خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شانا، به گزارش نشریه ورد گس اینتلیجنس، ممکن است جهان بر سرعت افزایش تولید نفت ایران پس از پایان تحریمها تمرکز کرده باشد، اما به احتمال زیاد صنعت گاز این کشور است که همه را شگفت زده می کند.
در گزارش این نشریه آمده است: ایران با تولید سالانه ٥٢٠ میلیارد متر مکعب گاز (معادل ٥٠ میلیارد فوت مکعب در روز)، می تواند قطر را پشت سر بگذارد.
ایران و قطر به طور مشترک دومین ذخیره بزرگ گاز جهان را در اختیار دارند.
این نشریه انگلیسی همچنین پیش بینی کرد که ایران می تواند در زمینه صادرات ال ان جی نیز فعالیت خود را توسعه دهد.
این نشریه به نقل از مسئولان ایرانی اعلام کرده است که برنامه های دولت برای افزایش تولید به میزان پنج میلیارد فوت مکعب در گاز از پنج فاز جدید پارس جنوبی در سه ماه نخست سال ٢٠١٦ میلادی به خوبی پیش می روند.
گاز تولیدی از این فازها در بخشهایی همچون تولید برق، صنایعی همچون پتروشیمی، و همچنین برای افزایش تولید نفت از طریق تزریق به میدانهای نفتی، می تواند پاسخگوی نیاز روز افزون ایران به انرژی باشد.
تولید جدید گاز از فازهای ١٥ تا ١٩ پارس جنوبی صورت می گیرد. فازهای ١٥ و ١٦ که عملیات توسعه آنها به طور مشترک انجام می شود، حدود دو میلیارد فوت مکعب در روز تولید خواهند داشت و توسعه فازهای ١٧ و ١٨ نیز به طور مشترک انجام می شود.
قرار است بهره برداری از فاز ١٩ پارس جنوبی در ماه فوریه سال ٢٠١٦ میلادی آغاز شود و ظرف یک سال این فاز به ظرفیت تولید کامل خود یعنی دو میلیارد فوت مکعب در روز دست خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала