ایران در صورت بی ثمر بودن نشست های سوریه، در این نشست ها شرکت نمی کند

© AFP 2023 / Stringerایران در صورت بی ثمر بودن نشست های سوریه، در این نشست ها شرکت نمی کند
ایران در صورت بی ثمر بودن نشست های سوریه، در این نشست ها شرکت نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که حضور ایران در نشست های آتی در باره سوریه به روند این گفتگوها از جمله نقش برخی از شرکا به طور مشخص عربستان سعودی بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، عبداللهیان در باره نشست اخیر وین در خصوص مسئله سوریه گفت: "در نشست اول برخی از کشورها به طور مشخص عربستان سعودی نقش غیر سازنده و منفی را ایفا کردند و منطق قوی را نیز نمی توانستند در این رابطه ارائه دهند، برخی از طرف ها علاقمند بودند به موضوعاتی وارد شوند که اساسا در صلاحیت مردم سوریه است. ما از اینکه دیگران بخواهند در مورد آینده سیاسی سوریه تصمیم بگیرند، حمایت نمی کنیم".
وی تصریح کرد: "اگر نشست‌ها در اینده صرفا نشست‌های نمایشی و اعلام مواضع و نشست‌هایی باشد که حقوق مردم سوریه در آن نادیده گرفته شود و واقعیت‌های سوریه نیز مورد توجه قرار نگیرد، طبیعی است که یا باید مسیر این نشست ها و گفت وگوها اصلاح شود و یا اینکه چنانچه گفت وگوها بی ثمر باشد، جمهوری اسلامی ایران از این گفت وگوها ثمر استقبال نخواهد کرد".
هفته گذشته مذاکرات چند جانبه درباره مسئله سوریه در وین برگزار شد. روز پنج شنبه وزیران امور خارجه روسیه، آمریکا، عربستان سعودی و ترکیه در باره این مسئله گفتگو کرده و روز جمعه هیئت هایی از حدود بیست کشور از جمله ایران به گفتگو ها پیوستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала