پیشرفت پژوهشکده سرطان پستان در تشخیص و درمان با فناوری‌های نوین

© Fotoliaپیشرفت پژوهشکده سرطان پستان در تشخیص و درمان با فناوری‌های نوین
پیشرفت پژوهشکده سرطان پستان در تشخیص و درمان با فناوری‌های نوین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به فعالیت کلینیک درمان سرطان‌ توارثی پستان این پژوهشکده گفت: این کلینیک، در زمینه شناسایی عوامل و میزان خطر، ارثی بودن یا نبودن و نیز کشف و شناسایی ژن‌های موثر در بروز سرطان پستان فعالیت می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر کیوان مجید‌زاده در حاشیه هشتمین کنگره سراسری و اولین کنگره بین‌المللی سرطان پستان در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی دانشمندان، متخصصان بالینی و دانشجویان با تازه‌های مرتبط با این سرطان دانست و افزود: این برنامه به صورت بین‌المللی برگزار شده است و در آن مهمانانی از کشورهای آمریکایی و اروپایی دعوت شدند.
وی سرطان پستان را از شایع‌ترین سرطان‌های زنان دانست و اظهار داشت: سرطان پستان شایع‌ترین علت مرگ در میان زنان مبتلا به سرطانهای مختلف است و از این رو این بیماری همواره مورد توجه مسوولان بهداشتی کشور بوده و آنها از جهات مختلف در تلاش هستند تا وضعیت تشخیص و درمان این بیماری را ارتقاء دهند.
مجیدزاده با تاکید بر این که ما نسبت به دهه گذشته در زمینه تشخیص سرطان پستان با کیفیت و دقت بالا ، پیشرفت مناسبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در دهه‌های پیش سرطان‌ها اغلب در مراحل بالا تشخیص داده می‌شدند یعنی در مراحلی که دیگر نمی‌توان برای بیمار کاری انجام داد. ولی امروزه تشخیص سرطان پستان در بیماران در مراحل یک و دو صورت می‌گیرد و این نوید مهمی است چرا که هر چه مرحله‌ تشخیصی پایین‌تر باشد شانس بهبود بیماران نیز بیشتر خواهد بود.
وی با تاکید بر این که این امر نشان دهنده آن است که وضعیت تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور در حال ارتقاء است، ادامه داد: به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای درمان این بیماران در پژوهشکده سرطان پستان برای اولین بار از فناوران در حوزه تشخیص و درمان سرطان دعوت به همکاری کردیم تا مهندسان در کنار پزشکان و دانشمندان بتوانند راهکارهای مناسب درمانی و تشخیصی را ارائه دهند.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز سرطان پستان
رییس پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این پژوهشکده در زمینه جلوگیری از بروز سرطان گفت: در تمام دنیا آن بخشی از سرطان که نمی‌تواند به صورت جدی و واقعی مورد پیشگیری قرار گیرد، مربوط به سرطان‌های توارثی است.

وی ادامه داد: این در حالیست که ژن‌های سرطان‌های توارثی به ویژه سرطان‌های توارثی پستان و تخمدان امروزه در دنیا شناسایی شده است و چون ژن‌ها شناسایی شده‌اند، ناقلین سالم این ژن‌ها نیز قابل شناسایی هستند و در این صورت با روش‌های نوینی که در دنیا ابداع شده است، می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه کاملا جدی برای آنها انجام دهیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تشخیص و درمان سرطان‌ توارثی پستان در پژوهشکده سرطان پستان گفت: با راه‌اندازی این کلینیک فعالیت‌هایی در زمینه تخمین میزان خطر، ارثی بودن یا نبودن، شناسایی ژن‌ها و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد.
مجید‌زاده با تاکید بر این که کلینیک سرطان‌ توارثی پستان مربوط به خانواده‌هایی است که یک نفر از آنها مبتلا به سرطان شده است، ادامه داد: در کلینیک غربالگری پژوهشکده سرطان پستان کلیه‌ زنان به ویژه زنان بالای 35 سال می‌توانند از خدمات غربالگری این کلینیک بهره‌مند شوند.

ارائه روش‌های درمانی نوین سرطان پستان
مجید‌زاده با تاکید بر این که امروزه در دنیا روش‌های جدید درمانی در زمینه سرطان پستان ابداع شده است، اظهار داشت: در حال حاضر روش‌های درمانی نوینی چون سلول درمانی، ایمنی درمانی و استفاده از درمان‌های هدفمند با کمک مولکول‌های آنتی‌بادی ابداع شده است تا از این طریق با هدف‌گیری سلول‌های سرطانی اقدام به درمان مبتلایان به سرطان سینه شود.
مجید‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: داروهای سیتوتوکسین که در گذشته به صورت عمومی برای بیماران مبتلا تجویز می‌شد، امروزه با استفاده از فناوری نانو به صورت هدفمند وارد بدن بیمار می‌شود تا سلول‌های سرطانی را هدف‌گیری کنند.
مجید‌زاده با تاکید بر این که در همه این حوزه‌ها علاوه بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اقدام به انتقال فناوری نیز کرده‌ایم، یادآور شد: بخشی از مهمانان خارجی که در این کنگره دعوت شده‌اند از افرادی هستند که از یک سال گذشته با آنها همکاری‌هایی در زمینه انتقال فناوری در حوزه‌های سلول درمانی، ایمنی درمانی، تارگت‌تراپی انجام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала