مذاکرات ایران با شش کشور از جمله روسیه درباره خریداری هواپیماهای مسافربری

© Flickr / Bryan Burkeمذاکرات ایران با شش کشور از جمله روسیه درباره خریداری هواپیماهای مسافربری
مذاکرات ایران با شش کشور از جمله روسیه درباره خریداری هواپیماهای مسافربری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقصود اسعدی سامانی ، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران اعلام کرد ایران در حال مذاکرات با شش کشور از جمله روسیه درباره خریداری هواپیماهای مسافربری است.

به گزارش سرویس اقتصادی سایت "جام نیوز"، مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگویی اظهار کرد:‌ پس از توافق وین (برجام(مدیران عامل یا مدیر فروش همه سازندگان هواپیمای دنیا برای مذاکره جهت فروش هواپیما به ایران سفر کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که در این زمینه مذاکراتی با ایرلاین‌های ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: مدیران شرکت‌های سازنده‌ای از کشورهای ژاپن، چین، فرانسه، برزیل و کانادا و روسیه به ایران سفر کرده‌اند و با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مذاکرات متعددی داشته‌ و هواپیماهای خود را عرضه و معرفی کردند.

آلکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در مذاکرات خود در تهران مسائل مربوط به همکاری با ایران از جمله تحویل هواپیماهای روسی Superjet-100 به این کشور را مورد بحث قرار داده بود.
طبق ارزیابی کارشناسان، ایران طی ده سال آینده در مجموع به دریافت 400 تا 500 فروند هواپیمای جدید به ارزش حدود 20 میلیارد دلار نیاز نیاز دارد و با جمغیت 80 میلیون نفر یکی از بزرگترین بازارهای حمل و نقل هوایی در خاورمیانه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала