ایران کشوری بی‌رقیب در حوزه پیوند اعضاء در منطقه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران کشوری بی‌رقیب در حوزه پیوند اعضاء در منطقه
ایران کشوری بی‌رقیب در حوزه پیوند اعضاء در منطقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایلنا: سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ایران کشوری بی‌رقیب در حوزه پیوند اعضاء در منطقه است، گفت:در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های کشور سالانه ۶۰۰ پیوند کبد انجام می‌شود که چنین آماری را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما به طور بالقوه امکانات خوبی داریم، گفت: مهم‌ترین مساله، دانش و مهارت پزشکی است که ایرانیان از گذشته از این لحاظ در منطقه بهترین شرایط را داشته‌اند. هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: نوآوری‌های زیادی در این دانشگاه‌ها انجام می‌شود به نحوی که در حوزه «پیوند عضو» تقریباً بی‌رقیب هستیم و در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های کشور سالانه ۶۰۰ پیوند کبد انجام می‌شود که چنین آماری را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم.
وی گفت: در زمینه پیوند قلب، روده، پانکراس و کلیه نیز که مورد نیاز مردم منطقه است شرایط خوبی را داریم. هاشمی با تاکید بر اینکه در فضای پساتحریم فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور فراهم شده، گفت مشوق‌هایی نیز برای حضور آن‌ها تعریف شده است و دولت بازگشت سرمایه را با یک سود منطقی تضمین می‌کند.
وزیر بهداشت گفت: هیچ مانعی برای حضور کمپانی‌های مختلف و شرکت‌های زنجیره‌ای که در نقاط مختلف دنیا دارای بیمارستان و مراکز درمانی هستند، در ایران وجود ندارد.
هاشمی گفت: معتقدم هنوز در زمینه صنعت توریسم درمانی، اول راه هستیم و با اینکه داشته‌های خوبی داریم ولی هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه از تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم توریسم سلامت را تشویق کنیم و بیمارانی را از کشورهای خارجی پذیرا باشیم، بیمارستان‌ها درجه‌بندی شده‌اند ولی معتقدم زمانی در این حوزه موفق خواهیم بود که سرمایه‌گذاری خارجی هم داشته باشیم و بیمارستان‌های مدرن‌تری به ویژه در نقاط مرزی کشور ایجاد شود.
هاشمی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای ورود به کشور ویزا دریافت می‌کنند، گفت: در حال حاضر از کشورهای آذربایجان، بخشی از ترکیه، عراق، لبنان و بخشی از مردم عربستان به کشورمان رفت و آمد دارند.
وی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای تردد در کشور علاقه‌مند هستند و سابقه تاریخی خوبی در ذهن مردم این منطقه از خدمات پزشکی که از ایران دریافت کرده‌اند، وجود دارد.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این بازار به راحتی قابل دستیابی است، گفت: ممکن است توریست‌های دیگری نیز از نقاط دیگر جهان به دلیل متفاوت بودن قیمت خدمات درمانی در ایران و استفاده از دانش و مهارت جامعه پزشکی ایران مراجعه کنند که در این زمینه باید تلاش زیادی کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала