کاهش قیمت نفت و قیمت‌گذاری عادلانه‌تر در بازار انرژی

© Flickr / Paul Lowryکاهش قیمت نفت و قیمت‌گذاری عادلانه‌تر در بازار انرژی
کاهش قیمت نفت و قیمت‌گذاری عادلانه‌تر در بازار انرژی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم گفت: کاهش قیمت نفت برای صنعت انرژی جهان آنچنان که گفته می‌شود خبر بدی نیست چرا که یارانه‌های انرژی از فرآورده‌های نفتی در سراسر جهان حذف شده و به قیمت‌گذاری عادلانه‌تر در بازار منجر شده است.

امذور سایت قطره در گزارشی از سرویس اقتصادی"جام نیوز" به نقل از پایگاه خبری ان‌بی‌سی، باب دادلی مدیرعامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم گفت: مردم می‌گویند با کاهش قیمت نفت تولید انرژی‌های تجدید شدنی و دیگر منابع انرژی تشویق نخواهد شد اما در واقع اگر به اتفاقات پیرامون جهان در حال حاضر بنگریم برای این طرح بسیار مثبت بوده است، چرا که یارانه‌ها از فرآورده‌های نفتی در سرتاسر جهان حذف شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این امر باعث قیمت‌گذاری درست منابع انرژی می‌شود. هند یک سری اقدامات بزرگ اتخاذ کرده و اندونزی نیز همین کار را انجام داده است. بنابراین این کاهش قیمت خبر آنچنان بدی برای صنعت انرژی نیست.
10 مدیرعامل شرکت‌های بزرگ نفتی جهان توافقنامه مشترکی را در حمایت از کمیته توافق موثر تغییرات جوی جهانی امضا کرده و متعهد به تلاش برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای شده‌اند.
این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هدف عمومی برای محدود کردن متوسط افزایش دمای جهانی به دو درجه سانتیگراد را قبول داریم و روند کنونی انتشار گازهای خالص گلخانه‌ای در جهان با این هدفگذاری مطابقت ندارد.
پاتریک پویان مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه به ان‌بی‌سی، گفت: قیمت نفت ناپایدار است و ما این را می‌دانیم اما مساله تغییرات جوی به قیمت نفت وابسته نیست.
پویان افزود: الگوهای مصرف و رفتار مصرف‌کنندگان در حال حاضر بخشی از مشکل است که شرکت‌های انرژی جهان نمی‌توانند آن را کنترل کنند.
وی افزود: ما نمی‌توانیم تمام راهکارها را در اختیار داشته باشیم اما بخشی از راهکار هستیم. بنابراین معتقدم در اینجا مساله استراتژی وجود دارد نه تاکتیک در کوتاه مدت.
گروه‌های نفتی اِنی، پیمکس، صنایع ریلاینس، رپسول، آرامکو، شل و استات اویل به همراه بریتیش پترلویوم و توتال در این گروه حضور دارند.
این گروه نفتی که تقریبا 10 درصد انرژی جهان را تامین می‌کند اعلام کرد: از افزایش سهم گاز طبیعی در ترکیب انرژی جهان و کاهش انتشار متان حمایت می‌کند.
باب دادلی و پاتریک پویان هر دو اعلام کردند که در شرایطی که برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های جدید در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای به وسیله پرداختن به ترکیب انرژی جهانی تلاش می‌شود انرژی‌هایی که کمتر دوستدار محیط زیست هستند(همچون زغال سنگ و نفت خام) همچنان بخش عمده‌ای از این استراتژی هستند.

دادلی افزود: واقعیت این است که جهان در سال 2035 به تمامی انواع انرژی نیاز خواهد داشت. با توجه به جمعیت کنونی هفت میلیارد نفری جهان در آن سال جمعیت کره زمین 9 میلیارد نفر خواهد شد.
وی افزود: ما به هدفگذاری افزایش دو درجه‌ای دما معتقدیم. در حال حاضر انتشار گازهای گلخانه‌ای با این هدف‌گذاری سازگاری ندارد و یکی از را‌ه‌های رسیدگی به این هدف از طریق زغال سنگ و همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است. ما باید به خاطر داشته باشیم که یک میلیارد نفر در جهان وجود دارند که به برق دسترسی ندارند و این یک سیستم بسیار پیچیده است.
پویان گفت: شما همچنان از نفت خام استفاده می‌کنید اما موضوع ترکیب انرژی جهان شامل نفت، گاز، انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدید شدنی مطرح است. تنها یک راهکار وجود ندارد. ما نباید انرژی را در مقابل دیگر امور قرار دهیم و به تمام اینها نیاز داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала