روحانی خواستار رسیدگی سریع به آسیب دیدگان حادثه منا شد

© AP Photo / Directorate of the Saudi Civil Defense agency via APروحانی خواستار رسیدگی سریع به آسیب دیدگان حادثه منا شد
روحانی خواستار رسیدگی سریع به آسیب دیدگان حادثه منا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران با ابراز تاسف عمیق از حادثه منا خواستار شد تا رسیدگی هرچه سریعتری نسبت به وضعیت آسیب دیدگان این حادثه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، روحانی روز شنبه در اجلاس توسعه پایدار مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیو یورک، با ابراز تاسف از حادثه دلخراشی که برای هزاران نفر مسلمان در منا در روز پنج شنبه رخ داد، خواستار رسیدگی سریع نسبت به وضعیت آسیب دیدگان شد و بر ضرورت بررسی علل و عوامل این حادثه تاکید کرد.

وی گفت: "در آغاز سخنم لازم می دانم با ابراز تاسف شدید از حادثه دلخراشی که برای هزاران نفر مسلمان و از جمله ایرانیان در منا در روز پنج شنبه رخ داد، مراتب تسلیت خود را به خانواده هایی که در سوگ درگذشتگان این مصیبت عزادار شده اند، ابراز کنم و بر ضرورت رسیدگی سریع نسبت به آسیب دیدگان و همچنین بررسی علل و عوامل این حادثه و حوادث مشابه در مراسم حج امسال تاکید نمایم".

فاجعه صحرای منا روز پنج شنبه 24 سپتامبر همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر ازدحام جمعیت رخ داد. در این حادثه در مجموع نزدیک به دو هزار نفر از زائران جان خود را از دست داده و بیش از این تعداد نیز مجروح شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала