گزارش و تحلیل

آیا جبهه خاور میانه علیه داعش به اردن منتقل خواهد شد؟

© AP Photo / Militant Websiteآیا جبهه خاور میانه علیه داعش به اردن منتقل خواهد شد؟
آیا جبهه خاور میانه علیه  داعش به اردن منتقل خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ی اسرائیلی Maariv با استناد به پیش بینی آموس گیلاد رئیس دفتر مسائل سیاسی – نظامی وزارت دفاع اسرائیل اطلاع داد : " اردن ممکن است توسط " داعش" از شرق و " القاعده" از شمال در معرض حمله قرار بگیرد."

اسرائیل برای سرنوشت اردنی های همسایه نگران است ، به عقیده ی اورشلیم این کشور ممکن است همانند عراق و سوریه در معرض خطر جنگ قرار بگیرد.

این تهدید شبه نظامیان " داعش" و " القاعده" از عراق و سوریه به محدوده ی پادشاهی هاشمی تا چه اندازه واقعی است؟

مصیب نعیمی ، تحلیل گر ایرانی ، مدیر کل روزنامه ی عرب زبان ایرانی " الوفاق" در مصاحبه ای با مارینا الشعلان در این باره می گوید:

حسن هانی زاده ، تحلیل گر ایرانی و کارشناس مسائل خاور میانه ، سردبیر آژانس خبری  MehrNews  در مصاحبه با ما تاکید می کند که در هر صورت آمریکا و غرب به گسترش شبه نظامیان داعش در محدوده ی اردن با توجه به همسایه بودنش با متحد استراتژیکشان در منطقه یعنی اسرائیل توجه نشان می دهند. این کارشناس می گوید:

هر دو کارشناس به این نظر مشترک رسیده اند که توسعه ی احتمالی فعالیت ها و نفوذ شبه نظامیان داعش و همچنین سایر گروهک های رادیکالی فعال مانند " القاعده " و " النصره" در بسیاری موارد، کشورهای منطقه را بر آن می دارد که هوشیاری بیشتری در حفظ مرزهای خود داشته و همچنین آنها را به ایجاد جبهه مشترک مبارزه هل میدهد. ایران می تواند به دژ محکم این مقاومت تبدیل شود. حسن هانی زاده می گوید:

مصیب نعیمی نیز به سطح بالای آمادگی نظامیان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست ها و شبه نظامیان داعش خاطر نشان می کند:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала