گزارش و تحلیل

علیرضا حقیقی: لیگ روسیه جزو لیگهای بزرگ و مطرح است

© Fotolia / steevy84توپ فوتبال روی چمن
توپ فوتبال روی چمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین لژیونر ایرانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال روسیه در مصاحبه با ایوان زاخاروف خبرنگار رادیو «سپوتنیک پرشین» در باره زندگی خود در روسیه تعریف کرد و با کمال رضایت از مسابقات قهرمانی جهان در برزیل یاد نمود.

بیست و یکم ماه  ژوئن سال 2014 میلادی.  بلو- هوریزنت.  تیم ایران  قوی ترین بازی خود  در مسابقات قهرمانی  جهان در برزیل را برگزار می کند. رقیب آن  تیم  منتخب  آرژانتین فینالیست آینده  مسابقات  و لئونل  مِسِی بود. طی 90 دقیقه  وقت اصلی بازی،  تیم ایران  دست به ضد حملات سریع  می زند و بازی تیمی خوبی  به نمایش می گذارد.  تیم آرژانتین بهر حال پیروز می شود — مسی تنها گل  را  در  زمان اضافی  وارد دروازه ایران می کند.  دیرتر  یکی از دو بهترین فوتبالیست های زمان حاضر  گلی را که وارد دروازه  ایران شد مهمترین گل حرفه  فوتبالیستی خود نامید.  گل وارد  دروازه علیرضا حقیقی دروازه بان خوب  ایران شد.

تجربه  جهانی بدون شک به علیرضا در بازی در این  مسابقه  و  دیگر باز یهای ایران  در  مسابقات جهانی — 2014  کمک کرد.  تجربه ای که او در  روسیه ذخیره کرد  و  همچنان با بازی در تیم « روبین» قازان  به اندوختن آن ادامه می دهد.

 اولین لژیونر ایرانی در تاریخ  لیگ برتر  فوتبال روسیه در مصاحبه با  ایوان زاخاروف خبرنگار  رادیو «  سپوتنیک پرشین»  در باره زندگی خود در روسیه  تعریف کرد و با کمال رضایت  از  مسابقات  قهرمانی جهان در برزیل یاد نمود.

-         جناب آقای حقیقی تجربه بازی در روبین کازان اولین برای جنابعالی اولین فرصت بازی در باشگاه های خارجی می باشد. آیا تصمیم به حضور در این باشگاه برای شما کار ساده ای بود؟

من بازیکن و کاپیتان تیم پرسپلیس بودم و بعد از چندین سال بازی در این تیم از طرف باشگاه روبین کازان به من پیشنهاد پیوستن به این باشگاه شد. طبیعتا من از این پیشنهاد بسیار خوشحال شدم چون به عنوان یک بازیکن آسیایی و مهم تر از آن ایرانی فرصت بازی در باشگاه اروپایی برای من ایجاد شده بود. روبین کازان توانسته بود در سال قبل بر تیم بارسلنا را در زمین خود غلبه کند و تیم شناخته شده خوبی بود. بنابراین من تصمیم گرفتم برای پیشرفت بیشتر به باشگاه روبین کازان بیایم و در کشور روسیه با تیم روبین کازان تجربیات جدیدی را کسب نمایم.  

-         طرفدارات فوتبال حرفه ای روسیه شما را به خوبی می شناسند، اما شما هنوز در بازیهای رسمی این تیم بازی نکردید. آیا ممکن است که شما تیم روبین را به مقصد تیم های دیگر اروپایی ترک کنید؟

من با روبین کازان یک قرداد 4 ساله داشتم و اینجا بنا به برخی دلایل هنوز بازی نکردم و البته باید بگم متاسفانه، چون علیرغم اینکه خیلی دوست داشتم برای این تیم بازی کنم اما هنوز فرصت آن پیش نیامده است. من دو فصل پیش در باشگاه های پرتغالی بازی کردم و عملکرد آنجا خیلی خوب بود، اما امسال سال آخر قرارداد من است و چه از نظر باشگاه و چه از نظر خودم کمی شرایط سختر است، اما به هر حال من سعی می کنم که در زمان باقی مانده در ترنسفر حتما در جایی بازی کنم، چون برای یک دروازه بان بازی کردن یک امر مهم تلقی می شود. در جام جهانی 2014 هم با کمک خداوند و سعی و تلاش خودم توانستم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارم که از این بابت خیلی خوشحال هستم.

-          آغاز این فصل برای روبین کازان شرایط دشواری بود، به نظر شما فضای حاکم در باشگاه روبین کازان اکنون چگونه است؟

ما متاسفانه خوب شروع نکردیم و با اینکه اکنون چهار هفته گذشته اما هنوز تیم آخر جدول هستیم، دو بازی داشتیم که یکی را بردیم و دیگری را باختیم، معلوم است که عملکرد خوبی نداشتیم اما تیم نیاز به زمان دارد،  طبیعتا همه از نتایج بدست آمده ناراحت هستند، با این حال همگی در این فکر هستند که از این شرایط بیرون بیاییم و به بردهایی در بازی های بعدی دست پیدا کنیم.

-         امسال تقریبا بیشتر بازیکن های اروپایی روسیه قراردادشان به پایان می رسد، به نظر شما خروج این بازیکنان منجر به پایین آمدن سطح کیفی لیگ می شود؟

بازی و تمرین کردن در روسیه به خاطر شرایط آب و هوایی خاصی که دارد طبیعتا کمی سخت است، اما به هر حال بازیکنان بزرگی در روسیه تا به روز بازی کردن و هنوز هم هستند، البته به هر حال هرکس برای ترک باشگاه خود حتما دلیل موجهی دارد. اما لیگ روسیه جزو لیگهای بزرگ و مطرح است و همچنان هم بازیکنان خوب خود را دارد.

-         بسیاری از بازیکنان خارجی در روسیه، اوقات فراغت خود را با شب نشینی و گردش در مراکز خرید می گذرانند، شما اوقات فراغت خود را چطور می گذرانید؟  

نه من چون یاد گرفتم که مثل یک بازیکن حرفه ای زندگی کنم، زیاد اهل شب نشینی و تا دیروقت بیدار بودن نیستم. اغلب به موقع می خوابم تا با استراحت درست و کامل همیشه از نظر فیزیکی آماده باشم. معولا اگر فرصتی پیدا کنم، مطالعه می کنم، تلوزیون تماشا می کنم و یا سعی می کنم یک تمرین اضافه به صورت شخصی در باشگاه بدنسازی داشته باشم.

-         شما با سایر بازیکنان تیم به چه زبانی صحبت می کنید؟

من اغلب انگلیسی صحبت می کنم، دوسال در روسیه نبودم و زبان روسی را فراموش کردم اگرچه در کل مسلط به زبان روسی نبودم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала