مذاکرات روسیه و ایران در باره سامانه های پدافندی نزدیک به پایان است

© Sputnik / Valeriy Melnikovمذاکرات روسیه و ایران در باره سامانه های پدافندی نزدیک به پایان است
مذاکرات روسیه و ایران در باره سامانه های پدافندی نزدیک به پایان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مذاکرات روسیه و ایران برای تحویل سامانه های پدافند هوایی مدرن تر از "اس-300" وارد مرحله نهایی شده و نزدیک به پایان است.

این مطلب را خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از منبعی در وزارت دفاع ایران گزارش داده است.

این منبع گفت: "مذاکرات عملا به پایان رسیده است و ایران می تواند به جای اس-300 سامانه های پدافندی مدرن تر و امروزی تری دریافت کند".
وی تاکید کرد: "اگر مذاکرات با موفقیت دنبال شود، ممکن است که سامانه های پدافندی تا پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل داده شود".
پیشتر خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع ایران گزارش داده بود که تهران پس از رسیدن به توافق هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک، می تواند به سامانه های پدافند هوایی مدرن تر از "اس-300" دسترسی پیدا کند.

قرارداد تحویل سیستم های "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در ماه سپتامبر سال 2010 " دمیتری مدودف" رئیس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد، مورخه 9 ژوئن سال2010 میلادی"، تحویل سیستم های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد اما ولادیمیر پوتین 13 آوریل امسال با صدور حکمی تغییرات را در فرمان سال 2010 وارد کرده که یکی از آنها حذف نکته مربوط به تحویل سیستم های اس-300 است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала