گروه مخالف ایرانی: روابط هسته ای ایران و کره شمالی تقویت می شود

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoگروه مخالف ایرانی: روابط هسته ای ایران و کره شمالی تقویت می شود
گروه مخالف ایرانی: روابط هسته ای ایران و کره شمالی تقویت می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گروه مخالف ایرانی ادعا نمود که هیئت متخصصان سلاح هسته ای کره شمالی هنگام مذاکرات گروه"1+5" میانجیان بین المللی و تهران در ماه آوریل از تاسیسات نظامی ایران بازدید کرده است .

به گزارش خبرگزاری"رویترز"، در بیانیه گروه اپوزیسیون "شواری مقاومت ملی ایران" ضمن اعلام این مطلب گفته می شود:" هیئت (کره شمالی) متشکل از متخصصان کلاهک های هسته ای و کارشناسان در رابطه با عناصر گوناگون موشک های بالستیکی از جمله سیستم های رهگیری بود".

به گزارش"رویترز"، پیشتر گزارش هایی درباره همکاری ایران و کره شمالی در زمینه تولید موشک های بالستیکی در رسانه های منتشر شده بودند اما این گزارش ها رسما تائید نشدند.

کمیته دفاع کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد متخصصان این کشور فناوری ت.ولسید کلاهک های هسته ای کوچک را طراحی کرده اند.

ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای میان 1+5 و ایران تا آخر ماه ژوئن امضا شود.

ایران و گروه"1+5" روز دوم آوریل در لوزان سوئیس در خصوص تدوین توافقنامه جامع به تفاهم سیاسی دست یافته و از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران طی ده سال و کنترل بین المللی برنامه های غنی سازی طی 25 سال آینده به توافق رسیدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала