عبد اللهیان: ایران امیدوار تحویل گیری اس-300 در آینده نزدیک است

© AP Photo / Fileعبد اللهیان: ایران امیدوار تحویل گیری اس-300 در آینده نزدیک است
عبد اللهیان: ایران امیدوار تحویل گیری اس-300  در آینده نزدیک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران امیدوار است روسیه سامانه موشکی اس 300 خود را در آینده نزدیک تحویل طرف ایرانی دهد.

عبد اللهیان گفت: "رایزنی ها و گفتگوها در این مورد با موفقیت به پایان رسیده است و امیدواریم تحویل این سامانه ها در اولین فرصت آغاز شود".

پدافند هوایی روسی اس ـ 300 ام  (آنتی 2500) - اسپوتنیک ایران
سپر موشکی روسیه

یادآور می شود ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز 13 آوریل با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد. بر اساس این حکم، تغییراتی در فرمان مورخ ماه سپتامبر سال 2010 میلادی وارد شده که یکی از این تغییرات حذف نکته مربوط به تحویل سیستم های اس-300 است. ایران اعلام کرده که امیدوار است سامانه اس-300 تا پایان امسال در اختیار طرف ایرانی قرار گیرد.

سیستم های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. جدیدترین ترین مدل سیستم "اس-300" می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала