تحویل اس-300 به ایران

© Sputnik / Вадим Савицкий /  مراجعه به بانک تصاویر Визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Иран
Визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیدار سرگی شویگو و حسین دهقان وزرای دفاع فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب کنفرانس بین المللی امنیت در مسکو درست یک هفته پیش برگزار شد.

مطابق با اطلاعات  رادیو « سپوتنیک»  موضوع تحویل  سیستم  پدافند هوایی « اس —300»  به ایران  در این  بحث ها  موضوع مرکزی بود.

 آیا طرفین به اجرای  قرارداد قبلی سال 2009  میلادی برخواهند گشت و یا  قرارداد جدید به امضا خواهند رساند؟

عماد آبشناس  کارشناس  دائمی  « Sputnik Persian» و سردبیر روزنامه « ایران پرس»  به تفسیر این موضوع می پردازد.

شایان ذکر است  که  سپتامبر سال 2012 میلادی  دمیتری مدودف فرمانی  به امضا رساند  که مطابق  با آن تحویل سیستم پدافندهوایی « اس —300»  از روسیه به ایران  ممنوع شد.  از آن زمان تا کنون  یعنی طی  حدود 3 سال ، روسیه سیستم « اس —300» را به یونان و الجزیره  تحویل داد  که پس از آن  این  سیستم از  عرصه تولید خارج شد.  سیستم های پدافند هوایی  از این نوع  که به فروش نرفتند  مطابق با  اطلاعاتی  در  انبارهای  نظامی  در مناطق مختلف روسیه نگهداری می شوند.

کارشناسان  معتقدند  که به این دلیل  آماده کردن  سفارش  ایران مسأله ساز خواهد بود.  اما  امضای قرارداد جدید  با  ایران  در باره تحویل  مدل جدید تر  « اس —300» ، به عنوان مثال « آنتای —2500»  واقعی تر است.

تحویل  سیستم پیشرفته تر « اس —300» برای ایران  گران تر تمام خواهد شد.

 موضوع  استقرار  سیستم های موشکی  در خاک جمهوری اسلامی ایران  و  استفاده آتی  از آنها  موضوع مهمتری است. وجود  کادرهای  متخصص  برای دستیابی  به این هدف ضروری است.  آیا ایران از متخصصان  روسیه  کمک خواهد گرفت  و یا می تواند با استفاده از امکانات خود سر کند؟

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала