جزییات وام های 5 و 10 میلیون تومانی به اقشار آسیب پذیر ایران اعلام شد

© samira esmaeili / iran - coronaجزییات وام های 5 و 10 میلیون تومانی به اقشار آسیب پذیر ایران اعلام شد
جزییات وام های 5 و 10 میلیون تومانی به اقشار آسیب پذیر ایران اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران 300 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان ایران درباره تخصیص 300 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وامهای 5 و 10 میلیونی به اقشار آسیب پذیر با توجه به شرایط کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: از این رقم 200 میلیارد تومان توسط بانک سینا و 100 میلیارد تومان از سوی صندوق ولایت امداد در نظر گرفته شده است که براساس برنامه‌ریزی به اقشار آسیب‌پذیر از شرایط کرونا پرداخت خواهد داد.

جزییات دریافت وام دو میلیون تومانی کرونا در ایران اعلام شد - اسپوتنیک ایران
جزییات دریافت وام دو میلیون تومانی کرونا در ایران اعلام شد

وی با اشاره به اینکه پرداخت این وام 24 ماهه و بازپرداخت آن 4 درصد است، گفت: همچنین صندوق امداد ولایت اعلام کرده که بازپرداخت آن از طریق این بانک صفر خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان، درباره زمان عملیات اجرایی این وام، تصریح کرد: فرایند این وام از هفته آینده آغاز می‌شود و تاکنون 160 میلیارد تومان به کمیته امداد و 46 میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت کردیم و همچنین 5 میلیارد تومان به صورت جداگانه برای کودکان کار اختصاص داده‌ایم. 13 میلیارد تومان طی سه مرحله به صورت کارت هدیه در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته تا میان کارکنان پسماند، بهشت زهرا، دست فروشان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شود.

فتاح درباره ارائه کارت هدیه به خانواده زندانیان گفت: بر اساس تعامل با رئیس قوه قضائیه و سازمان امور زندان‌ها، کارت هدیه به 38 هزار خانواده زندانی نیازمند با اعتبار 20 میلیارد تومان از هفته گذشته توزیع شده و در حال اجراست.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به تصمیم اخیر بنیاد مستضعفان برای بخشش اجاره املاک تجاری بنیاد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا از سوی بنیاد مستضعفان اعلام شد که اجاره‌های اسفندماه و فروردین ماه بخشیده خواهد شد و با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفته شد که اجاره اردیبهشت‌ماه نیز ویژه املاک تجاری بنیاد بخشیده شود و در واقع بنیاد مستضعفان اقدام به بخشیده شدن 3 ماه از اجاره خود کرده است.

وی افزود: برای کولبران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز با تقاضای استاندارهای آنها 25 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و با توجه به تقاضای استاندار سیستان، اعتباری را نیز برای افرادی که فاقد شناسنامه بودند و همچنین نیازمندان و مهاجران خارجی که پشت مرز گرفتار شده بودند، اختصاص دادیم. برای ملوانان در استان‌های هرمزگان و بوشهر یک میلیون تومان کارت هدیه پرداخت شد که مسئولیت پرداخت آن برعهده استانداران است. همچنین برای ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام 500 هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی در پاسخ به واگذاری شرکت‌های تحت پوشش بنیاد در بورس نیز گفت: در حال حاضر 32 شرکت ما به بورس رفته و در حال عرضه این شرکت‌ها هستیم.

فتاح در باره پرداخت وام و کمک به اهالی رسانه‌ای که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند نیز گفت: شأن اهالی رسانه آنقدر بالاست که ما جسارت نمی‌کنیم اما اگر وزارت ارشاد با ما وارد تعامل شود، آمادگی پرداخت وام و هرگونه کمکی را داریم.

وی همچنین از تجهیز برخی از اماکن برای اقامت پرستاران و پزشکان خبر داد و افزود: ما آمادگی این کار را داریم و در ستاد کرونا نیز این موضوع را به آقایان نمکی و زالی اعلام کرده‌ایم که هر کجا نیاز باشد می‌توانیم آن اماکن را تجهیز کنیم.در حال حاضر هشت مکان را تجهیز کرده‌ایم و تمام هزینه‌ها، نیرو، غذا و…، با ما است و حتی یک هتل بنیاد مستضعفان نیز آماده کرده‌ایم که در حال حاضر نیز دانشجویانی که از ایتالیا به تهران آمده‌اند، در این مکان حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала