هنوز حتی یک معامله تحت مکانیزم اینستکس به سرانجام نرسیده است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر هنوز حتی یک معامله تحت مکانیزم اینستکس به سرانجام نرسیده است
هنوز حتی یک معامله تحت مکانیزم اینستکس به سرانجام نرسیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد؛ روسیه از تماس متقابل ایران و ایالات متحده در مورد توافق هسته ای استقبال می کند

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه، سرگی لاوروف، در جریان نشست " کلوپ والدای " عنوان کرد : " اخیرا اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه علاوه بر سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان، هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا ابراز تمایل کردند که از کانال و مکانیزم مالی اینستکس برای تجارت با ایران استفاده کنند. اما تا به امروز، آنطور که من متوجه می شوم، حتی یک معامله  از این کانال به نتیجه نرسیده است."

اینستکس  - اسپوتنیک ایران
هشت کشور دیگر اتحادیه اروپا به اینستکس می پیوندند- مشاور موگرینی به اسپوتنیک

پیش از این، کشورهای اتحادیه اروپا قصد خود را برای جبران خسارات ناشی از اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه تهران و اطمینان از امکان تجارت با ایران با عبور از تحریم های ایالات متحده، اعلام کرده بودند. با این حال، اخیرا، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی گفت که تهران اقدامات موثری ار جانب اتحادیه اروپا در این راستا مشاهده نمی کند.

خاطرنشان می شود که در سالگرد خروج ایالات متحده از توافق هسته ای، ایران در ماه مه اعلام كرد كه اجرای تعدادی از تعهدات خود در قالب برجام را از جمله در مورد " میزان ذخایر اورانیوم غنی شده و منابع آب سنگین" را متوقف خواهد كرد. ایران از سقف ذخایر اورانیوم با درصد پایین غنی سازی، 300 کیلوگرم فراتر رفته است. پس از آن، به دلیل اینکه کشورهای طرف توافق هسته ای نتوانستند ظرف مدت 60 روز شرایط مورد نیاز ایران را برآورده کنند، مقامات تهران از مرحله دوم کاهش تعهدات توافق هسته ای خبر دادند که براساس گزارش های موجود، ایران در قالب این مرحله، سطح غنی سازی اورانیوم را به 4.5٪ افزایش داده است. (توافق هسته ای حد 3.67٪ را تعیین کرده است).

فرانسه، آلمان و انگلستان پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران، تصمیم به ایجاد مکانیزم مالی مشترک با ایران به نام اینستکس گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала