جایگزینی نفت ایران به جای نفت روسیه در لهستان

© Sputnik / Vitaliy Timkivامضای نخستین قرارداد خارجی صنعت پتروشیمی ایران در پساتحریم
امضای نخستین قرارداد خارجی صنعت پتروشیمی ایران در پساتحریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع تجاری می نویسد که نفت خام ایران در حال جایگزینی نفت اورال روسیه در بازار نفت لهستان است. گفته می شود که نفت به فروش نرفته روسیه به بازار آسیا ارسال خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از رویترز می نویسد که بر اساس اعلام منابع صنعتی، لهستان در حال جایگزینی نفت ایران با نفت فروش نرفته اورال روسیه و ارسال آن به بازار کشورهایی آسیایی می باشد.

کمپانی واسطه "مرکوریا" پیش از این، بزرگترین فروشنده نفت اورال روسیه در لهستان بود. این کمپانی اکنون در حال تخلیه تانکرهای خود از نفت خام روسیه در بندر "گدانسک" است. این کمپانی واسطه برای انتقال نفت فروش نرفته اورال به بازار آسیا از نفت کشی که در حال حمل یک محموله نفت ایران به ساحل لهستان است استفاده خواهد کرد.

نماینده کمپانی "مرکوریا" در این رابطه اعلام کرد که خالی کردن نفت اورال از تانکرها در بندر گدانسک تنها واکنش این کمپانی به تغییرات ایجاد شده در بازار است و به معنا توقف فعالیت این کمپانی در گدانسک و لهستان نخواهد بود.

لازم به ذکر است که نفت روسیه در سال گذشته به خاطر افزایش فعالیت تولید کنندگان نفت در خاورمیانه، جایگاه خود را در بازار لهستان از دست داده است. این موضوع کمپانی های نفتی روسی را ناگزیر به کاهش قیمت نفت خود ساخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала