بازداشت رشوه گیر 400 هزار یورویی در روسیه

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر The detained governor of the Russia's Kirov region, Nikita Belykh, will file an appeal to the European Court of Human Rights, Belykh's lawyer Vadim Prokhorov said Saturday.
The detained governor of the Russia's Kirov region, Nikita Belykh, will file an appeal to the European Court of Human Rights, Belykh's lawyer Vadim Prokhorov said Saturday. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در سال جدید میلادی مبارزه قاطع تر با فساد مالی، تخلف و همچنین سهل انگاری در انجام مسئولیت اداری را در دستور کار قرار داده است که در مواردی با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور به صورت ضربتی به محکومیت قضایی متخلفان منجر شده است.

به گزارش ایرنا، در همین چارچوب نخستین برخوردهای جدی ماه گذشته در پرونده ساخت نخستین پایگاه فضایی روسیه پس از فروپاشی صورت گرفت که منجر به توبیخ سه تن از بلندپایه ترین مقام های فضایی این کشور توسط پوتین و همچنین بازداشت چند مقام دیگر منجر شد.

ناکامی در اجرای نخستین پرتاب موشکی که در حضور رییس جمهوری روسیه در پایگاه واستوچنی صورت گرفت، سبب شد

دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر در امور دفاعی و فضایی، ایگور کوماروف رییس آژانس فدرال فضایی و لئونید شالیموف مدیرعامل مرکز صنعتی «اتوماتیکی» روسیه به علت تحویل سامانه ایراد دار سوخت رسانی موشکی، توبیخ شوند.

همچنین در کمتر از 48 ساعت پس از صدور دستور پوتین، چند مقام دیگر دست اندرکار در ساخت این پایگاه به دلیل اعلام تخلف یا سهل انگاری بازداشت و «ایگور نسترنکو» رییس شرکت پل سازی اقیانوس آرام و مدیر ساخت پایگاه واستوچنی نیز به عنوان یکی از عاملان بروز نقص فنی مجرم شناخته و به تحمل سه سال حبس محکوم شد.

در حالیکه این پرتاب با تاخیر کمتر از یک روز و بدون نقص در حضور رییس جمهوری روسیه برگزار شد، اما اقدام ها و پیگردهای قضایی قطع نشد.

همچنین در تازه ترین اقدام ضد فساد در روسیه، استاندار منطقه کروف این کشور هنگام دریافت 400 هزار یورو رشوه نقدی توسط ماموران بازداشت شد.

به گزارش رسانه های روسی، نیکیتا بلیخ در حال دریافت رشوه در یک رستوران از سوی ماموران دادستانی و سازمان امنیت فدرال در مسکو بازداشت شد.

چندی پیش نیز استاندار ساخالین به جرم ارتکاب فساد مالی محکوم به مصادره تمامی اموال شد که بازتاب گسترده ای در روسیه یافت.

بازداشت شهردار ولادی وستوک با اتهام های مشابه که هنوز محاکمه وی جریان دارد، از دیگر اقدام های ضد فساد در روسیه است که بنا به تاکید مقام های مسئول در این کشور با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала