بانک جهانی ورشکستگی اقتصاد های خاور نزدیک را پیش بینی کرد

© Fotolia / Mark Rubensخاور شناسی روسی و گامی جدید در مسیر تحقیقات اسلام سیاسی
خاور شناسی روسی و گامی جدید در مسیر تحقیقات اسلام سیاسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محصول ناخالص ملی کشور های خاورنزدیک تا سال 2050 به خاطر کمبود آب شیرین به میزان 14 درصد کاهش خواهد یافت. کارشناسان بانک جهانی به چنین نتیجه ای رسیده اند. این مطلب را نشریه The Telegraph گزارش داده است.

پیش بینی بانک جهانی در صورتی تحقق پیدا خواهد کرد که کشورهای خاور نزدیک از جمله به خاطر افزایش دمای متوسط هوا در جهان در افزایش سطح بارندگی در منطقه توفیق پیدا نکنند.
بر اساس گزارش کارشناسان کمبود آب شیرین همچنین در آمریکا و اروپای غربی افزایش خواهد یافت اما دارای پیامد های منفی قابل توجهی برای اقتصاد این مناطق نخواهد بود. همچنین شاید کمبود منابع باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی در هند و چین شود.
علاوه براین کشور های واقع در صحرای آفریقا و پائین نوار منطقه ساحل در این قاره بر اثر کمبود آب شیرین به شدت صدمه دیده و محصول ناخاص ملی ان به میزان 11 درصد کاهش خواهد یافت. افزایش دمای متوسط هوا در جهان به کشور های آسیای مرکزی نیز به همین اندازه لطمه وارد خواهد آورد.
بانک جهانی انتقال منابع از یک منطقه به یک منطقه دیگر را موثر ترین روش برای پیشگیری از پیامد های گرم شدن هوا در جهان می داند. کارشناسان بانک جهانی معتقدند آب یکی از منابعی است که باید قیمت داشته و به فروش برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала