کانال های ورود پول

© Sputnik / Igor Zaremboارسال پول
ارسال پول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی 5 سال بیش از 10 میلیارد دلار از روسیه به تاجیکستان ارسال شد.

بانک ملی تاجیکستان  به بررسی موضوع ایجاد  مرکز واحد  ملی می پردازد که  تمام وجوه ارسالی از خارج به کشور از طریق این مرکز انجام خواهد شد.  خبر این ابتکار در رسانه های گروهی   دوشنبه پخش شد.  عالم فصح الدینوف  خبرنگار « سپوتنیک در تاجیکستان  در  این خصوص گزارش می دهد.

خبر مربوط به ظاهر شدن  مرکز واحد  وجوه ارسالی  در مطبوعات تاجیکستان منتشر شد.  در مطبوعات گفته شد که فرایند ایجاد این مرکز آغاز شده است. هم اکنون تنظیم کننده دولتی تحویلدهنده نرم افزار را  مورد تأیید قرار می دهد  و برنامه کار را  معین خواهد کرد. نمایندگان بانک ملی  این نوع اخبار را مورد تفسیر قرار نمی دهند.  فعلا فقط  می توان از نظرات کارشناسان  مستقل در این خصوص مطلع شد.  آنها می پرسند،  سیستم جدید  چه فایده ای برای بانک ملی دارد.  به عقیده تحلیلگران،  مرکز واحد  وجوه ارسالی  امکانات گسترده ای در  مقابل  این نهاد می گشاید.  تنظیم کننده دولتی می تواند  تمام عملیات  در رابطه با  وجوه ارسالی  به کشور  و تبدیل « سامانی»  به ارز خارجی و درآمد بانک ها از  کار با سیستم  را تحت کنترل خود قرار بدهد.  آشکار است که  « بهمن پولی» از روسیه  از طرف مهاجران کاری به تاجیکستان سرازیر می شود.  کارشناسان  بعید نمی دانند  که تنظیم کننده در شرایط کمبود  ارز  تصمیم گرفته است به  این عرصه توجه نشان بدهد.

لولا علیمووا  تحلیلگر مستقل  در این خصوص گفت: اگر چنین سیستمی ایجاد شود، هیچگونه چیز خاصی در آن نمی بینم.  پول های مهاجران کاری همیشه مورد توجه همه قرار داشت.  کشور با بحران  اقتصادی روبروست و وجوه ارسالی از طرف مهاجران کاری به تاجیکستان همیشه برای  کشور یکی از منابع  حمایت اقتصاد تاجیکستان بوده است».

کارشناسان  بعید نمی دانند که  ایجاد  مرکز واحد وجوه ارسالی  به  افزایش  سطح  کمیسیون برای مشتریان بیانجامد.  کشور از این راه درآمد کسب می کند اما مهاجران ضرر خواهند دید.  البته   تنظیم کننده دولت تاجیکستان و  نمایندگان سیستم روسی ارسال پول  باید در اینباره به  توافق برسند.  کارشناسان مطمئن هستند که راه حلی برای این مسأله یافت خواهد شد.  بازیگران بزرگ بعید  است بخواهند  تاجیکستان را  به دلیل  گردش بزرگ پولی  از دست بدهند.  به عنوان مثال،  طی 5 سال  بیش از 10  میلیارد  دلار  از روسیه به تاجیکستان ارسال شد. اوایل  ماه فوریه بانک های تاجیکستان، تمام وجوه ارسالی به روبل  روسیه  را مطابق با نرخ تعیین شده از  طرف دولت  به « سامانی» پرداخت کردند. بعضی از  کاربران در سایت های اجتماعی از این موضوع متعجب شدند.  مقامات در صدد آرام کردن مردم برآمدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала