آمریکا باید از اشتباهات خود در سوریه درس بگیرد

© Sputnik / Vitaly Podvitski آمریکا باید از اشتباهات خود در سوریه درس بگیرد
آمریکا باید از اشتباهات خود در سوریه  درس بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متیو هو، کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا معتقد است ایالات متحده باید اشتباهات خود در روسیه را بررسی کند تا در آینده بتواند در این کشور مفید واقع شود.

به گزارش اسپوتنیک،  آقای هو معتقد است ایالات متحده فقط در صورتی می تواند در سوریه مفید واقع شود که به انجام کارهای روزهای اخیر خود در این کشور از جمله خارج کردن نیروهایش از این کشور ادامه دهد. منظور کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا اینست که کشور وی نباید به درگیری در سوریه شدت بخشیده، به گروه های گوناگون از جمله گروه های اسلام گرا کمک نکرده، و همچنین کمبودهای سیاست خود را یعنی همان سیاستی را که سوریه را به حالت فعلی خود دچار نموده، قبول کند.

پیشتر آمریکا ترکیه را قانع کرده بود که عملیات خود  در شمال سوریه علیه کردها را برای 120 ساعت متوقف کند تا نیروهای کرد به میزان 30 کیلومتر از مرز سوریه و ترکیه عقب نشینی کنند و قبل از آن نیروهای خود را نیز از سوریه خارج کرده بود.

 رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته اردوغان این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала