سخنرانی پوتین به مناسبت هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم

© Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве
Владимир Путин выступает на военном параде в ознаменование 77-й годовщины Победы в Великой Отечественной войне на Красной площади в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را به مردم روسیه تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را به مردم روسیه تبریک گفت.
رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در رژه پیروزی که به مناسبت 9 می در میدان سرخ برگزار شد، گفت: جانبازان عزیز، رفقای سربازان و ملوانان، گروهبانان و استواران، دریاداران و ستوانان، رفقای افسران، ژنرال ها و دریاسالاران، سربازان، فرماندهان، سربازان خط مقدم، قهرمانان عملیات ویژه نظامی، روز پیروزی را به شما تبریک می گویم.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که این جشن یکی ازمهم ترین جشن های ملی و مقدس است.
ولادیمیر پوتین در میدان سرخ خطاب به مردم روسیه گفت: ما به پدران و پدربزرگ ها و اجداد خود احترام می گذاریم، آنها از سرزمین مادری خود دفاع کردند و نازیسم را درهم شکستند، مردم اروپا را آزاد کردند و به اوج شجاعت نظامی و کاری رسیدند.
به گفته وی، بدخواهی و تمسخر تاریخ، بخشی از سیاست کلی نخبگان غربی برای تحریک هرچه بیشتر درگیری های منطقه ای، خصومت بین قومی و مذهبی و مهار مراکز مستقل و مستقل توسعه جهانی است.
وی تصریح کرد: ما ادعاهای انحصاری بودن هر دولت یا اتحادی را رد می کنیم. ما می دانیم که زیاده روی چنین جاه طلبی ها به چه چیزی منجر می شود.
وی تاکید کرد: در تلاشند تا حقیقت جنگ جهانی دوم را تحریف کنند. آنها یادبودهای مبارزان علیه نازیسم را تخریب می کنند، خائنان و همدستان نازی ها را بر روی پایه ها می نشانند و خاطره قهرمانی و شرافت سربازان آزادیبخش را از بین می برند.
رئیس جمهور روسیه با یادآوری اینکه نیروهای راهبردی روسیه همیشه در حالت آماده باش هستند، افزود: روسیه هر کاری برای جلوگیری از درگیری جهانی انجام خواهد داد، اما اجازه نخواهد داد کسی آن را تهدید کند.

رئیس دولت روسیه ادامه داد: غرب دوست دارد درس های جنگ جهانی دوم را فراموش کند، اما روسیه به یاد دارد که سرنوشت بشریت در نبردهای خونین از مورمانسک تا قفقاز و کریمه رقم خورد. وی در عین حال تاکید کرد: روسیه هرگز اهمیت جبهه دوم و کمک همپیمانان را کمرنگ نکرده است.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: ما به شجاعت تمام سربازان ائتلاف ضد هیتلر، اعضای مقاومت، مبارزان زیرزمینی و پارتیزان ها ارج می نهیم. هرگز مبارزه مشترک و سنت های الهام بخش اتحاد خود را فراموش نخواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد که روز پیروزی همزمان با اجرای عملیات ویژه نظامی جشن گرفته می شود.
پوتین ادامه داد: همه شرکت کنندگان عملیات ویژه نظامی، کسانی که در خط مقدم هستند، در خط تماس، قهرمانان ما هستند. استقامت و ایثار و فداکاری شما را تحسین می کنیم. تمام روسیه با شماست، کهنه سربازان ما به شما ایمان دارند و نگران شما هستند.
رئیس دولت روسیه تاکید کرد که روز پیروزی همه نسل ها را متحد می کند.
وی در پایان گفت: ما با تکیه بر سنت های دیرینه خود به جلو حرکت می کنیم. و من مطمئن هستم که با هم آینده ای آزاد و امن را برای روسیه، مردم متحد خود تضمین خواهیم کرد.
رژه نظامی به افتخار هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم به طور سنتی در میدان سرخ مسکو برگزار شد. حدود ده هزار نفر و بیش از 70 تجهیزات نظامی در آن شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала