سازمان ملل اسرائیل را به نقض تمامی قوانین حقوق بین الملل متهم کرد+ویدیو

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2024
اشتراک
ارتش اسرائیل، 6 ماه مه، عملیات نظامی خود را در منطقه شرقی رفح در جنوب نوار غزه آغاز کرد، جایی که حدود 1.5 میلیون فلسطینی مجبور به فرار از شمال و بخش مرکزی نوار غزه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ینس لرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یک نشست خبری در ژنو گفت که اسرائیل هر پنج قاعده حقوق بین الملل را در مورد دستور تخلیه غیرنظامیان در درگیری ها نقض کرده است.
وی در ادامه افزود: «تخلیه غیرنظامیان در شرایط درگیری به شدت توسط قوانین بین المللی تنظیم شده است، قبل از هر چیز باید به مردم هشدار داده شود تا به موقع باشند. اینجا اینطور نبود. ثانیاً، مسیرهای تخلیه باید ایمن باشند، که در اینجا واضح است. ثالثاً، مناطق مقصد باید امن باشند و امکان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را فراهم کنند، که در اینجا نیز چنین نیست. چهارم، این مناطق باید زیرساختی برای پذیرش پناهندگان داشته باشند. غزه دیگر زیرساخت ندارد. در نهایت، جمعیت آواره باید بتوانند پس از آن برگردند. تقریباً جایی برای بازگشت باقی نمانده است."
شایان ذکر است که ارتش اسرائيل اعلام کرد که برای دومین بار طی دو روز، حماس منطقه ایست بازرسی "کرم شالوم" در مرز جنوب شرقی نوار غزه که از طریق آن کمک‌های بشردوستانه وارد می شود را هدف قرار دادند.
در گزارش وزارت دفاع اسرائیل آمده است: "صدای آژیر خطر در منطقه کرم شالوم به صدا درآمد، چهار گلوله خمپاره از حومه رفح به سمت خاک اسرائیل شلیک شد و همچنین دو موشک دیگر نیز از منطقه رفح به سمت خاک اسرائیل شلیک شده است."
ارتش اسرائیل تاکید کرد که این حملات شاهد دیگری از بهره برداری سیستماتیک از منطقه رفح توسط حماس است.
در ادامه ارتش اسرائيل افزود: "ما به اقدامات لازم جهت رفع هرگونه تهدید علیه غیرنظامیان اسرائیلی ادامه خواهیم داد."
دوشنبه شب نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در چارچوب عملیات ضد تروریستی وارد رفح شدند و تانک های اسرائیلی کنترل عملیاتی ایست بازرسی رفح را از نوار غزه به دست گرفتند.
این عملیات در حالی صورت می‌گیرد که میانجی گرهای بین المللی تلاش می‌کنند تا طرف‌های درگیر در نوار غزه را به توافقی بر سر آتش‌بس در ازای آزادی اسرا برسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала