نکول اقتصادی در انتظار اوکراین است

© Sputnikکی یف در حال نکول اقتصادی
کی یف در حال نکول اقتصادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2024
اشتراک
دیفالت اقتصادی، اعتبار اوکراین را در میان سرمایه‌گذاران از بین می‌برد و توانایی این کشور برای دریافت وام بیشتر را پیچیده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به برخی منابع، مقامات اوکراینی ممکن است در ماه اوت اگر نتوانند با دارندگان اوراق قرضه خارجی برای پرداخت سود اوراق قرضه و بخشش بخشی از بدهی این کشور به توافق برسند، اعلام دیفالت بکنند.
به نقل از منابعی، گروهی از دارندگان اوراق قرضه خارجی قصد دارند اوکراین را تحت فشار قرار دهند تا حداکثر تا سال 2025 پرداخت سود تعهدات خود را آغاز کند. به گفته آنها، این گروه از کی یف می خواهد به توافقی دست یابد که در آن پرداخت ها را در ازای "بخشش بخش قابل توجهی" از بدهی های معوق کشور از سر بگیرد. خاطرنشان می شود که برخی از دارندگان اوراق قرضه این گروه در مورد این طرح ها با مقامات ارشد در کی یف گفتگو کرده اند.
بدهی ملی اوکراین چقدر افزایش یافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
داده نمایی
بدهی ملی اوکراین چقدر افزایش یافته است + داده نمایی
اوکراین در حال آماده شدن برای آغاز مذاکرات با دارندگان اوراق قرضه در ماه مه است و مشاوران کی یف در تلاش هستند تا ایالات متحده و سایر دولت ها را به این موضوع جلب کنند. نشریه وال استرین ژورنال نوشت که تایید این معامله تضمین نمی‌شود، زیرا ایالات متحده و متحدانش نگران هستند که اگر اوکراین خدمات پرداخت بدهی خود را از سر بگیرد، پول مالیات‌دهندگان "به دست دارندگان اوراق قرضه می‌رسد". در سال 2022، دارندگان اوراق قرضه برای پرداخت بدهی‌های خود به مدت دو سال به اوکراین وقت دادند.
دیفالت اقتصادی، اعتبار اوکراین را در میان سرمایه‌گذاران از بین می‌برد و توانایی این کشور برای دریافت وام بیشتر را پیچیده می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала