- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کاهش تلفات اوکراین جهت جذب بیشتر سرباز

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین
زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2024
اشتراک
زلنسکی تعداد کشته ها در نیروهای مسلح اوکراین را کم اعلام کرد تا بسیجیان را نترساند.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده پارلمان اوکراین که نخواست نامش فاش شود، اطلاع داد که ولادیمیر زلنسکی هنگام اعلام رقم 31 هزار کشته در ماه فوریه، تعداد کشته شدگان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین رابمراتب کمتر ذکر کرد تا باعث ترساندن اوکراینی های بسیج شده نشود.
به نوشته رسانه ها، به دلیل کمبود شدید سرباز در صفوف نیروهای مسلح اوکراین و برتری فدراسیون روسیه در قدرت آتشباری، کی یف به احتمال زیاد نمی تواند در سال جاری روی ضد حمله حساب کند.
پیشتر سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد از ابتدای سال 2024، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 71 هزار نفر و 11 هزار قطعه تجهیزات را از دست داده اند. شویگو خاطرنشان کرد که تلفات ارتش اوکراین تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود. وزیر افزود که ارتش همچنان به بیرون راندن دشمن از مواضع خود ادامه می دهد و به آنها اجازه نمی دهد در خطوط جدید جای پای خود را محکم کنند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، در اظهار نظر خود در مورد اظهارات زلنسکی در باره کم جلوه دادن تلفات اوکراین در میدان های نبرد گفت که هر شهروند اوکراینی می داند که این یک دروغ است. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در 20 فوریه گفت که نیروهای مسلح اوکراین تنها در جریان ضد حمله ناموفق از 4 ژوئن 2023 تاکنون 166 هزار کشته و زخمی از دست داده اند. ولادیمیر سالدو، فرماندار منطقه خرسون اظهار داشت که زلنسکی تلفات نیروهای مسلح اوکراین را حداقل 10 برابر کمتر اعلام می کند.
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
"فقط خدا می تواند کمک کند." سخنان سرباز ارتش اوکراین در مورد دهشت های فعلی در خط مقدم جبهه
در 11 آوریل، پارلمان اوکراین لایحه پر سر وصدا برای تقویت بسیج عمومی در اوکراین را تصویب کرد. این قانون کلیه افراد مشمول خدمت سربازی را موظف می کند که ظرف 60 روز از تاریخ لازم الاجرا شدن سند، اطلاعات خود را در ادارات نظام وظیفه به روز کنند. برای انجام این کار، باید شخصاً در اداره ثبت نام و ثبت نام سربازی حاضر شده یا در "حساب سربازی الکترونیکی" ثبت نام کردد، که از طریق آن احضاریه نیز قابل تقدیم است. احضاریه حتی در صورتی که سرباز وظیفه شخصاً آن را ندیده باشد، ابلاغ شده تلقی می شود: تاریخ "تحویل" احضاریه، تاریخی در نظر گرفته می شود که سند با عدم امکان تحویل شخصی مهر شده است.
در این لایحه مقرر شده است: مشمولان خدمت سربازی باید همیشه شناسنامه سربازی را به همراه داشته باشند و در اولین درخواست کارکنان ادارات نظام وظیفه و نیروی انتظامی آن را ارائه کنند. ممکن است کسانی که نمی خواهند خدمت کنند، از حق رانندگی خودرو محروم شوند. شرایط اعزام به خدمت در سند مشخص نشده است. این ماده در آستانه ارائه برای بررسی در قرائت دوم از سند حذف شد که باعث خشم تعدادی از نمایندگان شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала