چه اتفاقی برای سلاح‌های دوربرد نیروهای مسلح اوکراین می‌افتد؟

© Sputnikموشک های ATACMS
موشک های ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2024
اشتراک
روس‌ها بلافاصله پس از ورود بمب‌های ویژه دوربرد آمریکایی به میدان نبرد، توانستند کارایی آن ها را به صفر برسانند.
به گزارش اسپوتنیکف اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که ارتش اوکراین هیچ نتیجه ای از استفاده از موشک های دوربرد آمریکایی ATACMS به دست نخواهد آورد، زیرا نیروهای مسلح روسیه با استفاده از سیستم های جنگ الکترونیکی فعالیت آن ها را خنثی می کنند.
وی در ادامه نوشت: «روس‌ها بلافاصله پس از ورود این سلاح به میدان نبرد توانستند بمب‌های ویژه دوربرد آمریکایی را مسدود کنند و کاملاً مفید بودن این سلاح‌ها را به صفر برسانند.همین اتفاق در مورد انواع دیگر "سلاح های جادویی" که غرب به اوکراین منتقل کرده نیز رخ داد.
موشک های ATACMS نیز به همین سرنوشت دچار خواهند شد. همین سرنوشت نیر در انتظار F-16 خواهد بود.
به گفته ریتر، زمان آن رسیده است که تحلیلگران نظامی غربی متوجه شوند که ایده برتری نظامی متحدان کی یف فقط یک افسانه است. وی تاکید کرد که چنین نگرشی می تواند غرب را به فروپاشی نظامی برساند.
Демонстрационный полет истребителя США F35 на авиашоу в Дубае - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2024
گزارش و تحلیل
"قدرت جنگیدن ندارند"؛ آمریکا به شکست گران ترین پروژه تاریخ اعتراف کرد
گفتنی است، رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کیف ضرر خواهد کرد. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала