جعلیات کی یف در مقابل چشمان جهانیان

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه همچنان به آشکارسازی اخبار "جعلی کی یف" در مقابل جهان ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که روسیه همچنان چشمان جامعه جهانی را به روی جعلیات کی یف مانند ماجرای «بوچا» باز خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: «ما قرار نیست با چنین جعلیاتی کنار بیاییم و همچنان چشمان جامعه جهانی را به روی آن چه در حال رخ دادن است باز خواهیم کرد و در مورد تلاش برای دستکاری آگاهی توده صحبت خواهیم کرد».
سخنان زاخارووا در وب سایت وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواستی برای اظهار نظر درباره اظهارات کی یف به سازمان ملل در مورد "نسخه" آن اوکراین از وقایع بوچا نقل شده است.
وزارت دفاع روسیه در رابطه با مطالب وعکس و فیلم منتشر شده توسط کی یف که ادعا می شود نشان دهنده جنایات ارتش روسیه در بوچا اعلام کرد که آنها یکی دیگر از اقدامات تحریک آمیز اوکراین می باشد. همانطور که در ادارات نظامی روسیه اشاره شد، در طول مدتی که شهر تحت کنترل فدراسیون روسیه بود، حتی یک ساکن محلی دچار هیچ گونه اقدام خشونت آمیز نشده است.
زاخارووا تاکید کرد که روسیه بارها با ارائه اسناد واقعی گفته است که وقایع بوچا یک صحنه سازی بدبینانه است. در عین حال، به گفته زاخارووا، نامه ارسالی توسط نماینده دائم اوکراین حاوی هیچگونه شواهدی نیست، بلکه فقط نامه ای پر از اتهامات بی اساس و ارجاع به نتیجه گیری بیهوده است.
ساختمان سفارت روسیه در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
اعتراف واشنگتن به جنایات آمریکا در اوکراین
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: «صحنه سازی خیالی درباره تعداد قربانیان این تراژدی بیشترین سؤال را ایجاد می کند. در نامه ارسالی کی یف آمده است که بیش از 9 هزار جنایت جنگی در بوچا ثبت شده است که باعث کشته شدن 1800 نفر شده است. تایید ماهیت غیر واقعی این اظهارات را می توان در خود منابع اوکراینی یافت».
زاخارووا به عنوان مثال داده های رسانه های اوکراین را ذکر می کند که بر اساس آن در مارس 2022 تنها 5 هزار نفر در شهر باقی مانده بودند.
وی در ادامه گفت: «همانطور که می دانید، پرسنل نظامی روسیه از 27 فوریه تا 31 مارس 2022 در شهر بودند، یعنی 33 روز. تعداد آنها از چند صد نفر تجاوز نمی کرد. بیایید 9 هزار جنایت را به 33 روز تقسیم کنیم، 272 به دست می آید. بر اساس ارقام ذکر شده توسط کی یف، ارتش ما باید 272 جنایت در روز یا 11 جنایت در ساعت بدون وقت گذاشتن برای خواب و غذا انجام می داد. کاری کاملا غیر واقعی.
اما مهمترین نکته این است که هنوز تحقیقات کاملی در مورد این فاجعه انجام نشده است. پاسخ به سؤالات ذبل دریافت نشده است: نام و نام خانوادگی کشته شدگان، محل زندگی آنها، زمان، مکان و علت مرگ، نتایج معاینه پاتولوژیک نشان دهنده ماهیت جراحاتی که منجر به مرگ شده است. این به معنای یک چیز است: رژیم کی یف از تحقیقات می ترسد، زیرا در جریان آن با خطر افشای جنایاتش روبور خواهد شد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала