گزارش و تحلیل

"دقت جراحی"، ژنرال غربی از موفقیت های روسیه در میدان نبرد ستایش کرد

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیحات غربی برای اوکراین
تسلیحات غربی برای اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
اشتراک
رسانه: هیچ سلاحی وجود ندارد که برتری قاطعی تامین کند.
اسپوتنیک شما را با ارزیابی وضعیت اوکراین که توسط ژنرال ایتالیایی مارکو برتولینی ارائه شده و در نشریه ایتالیایی ILFattoQuotidiano منتشر شده است، آشنا می کند.
نویسنده مقاله، Michela A.G. Iaccarino، با فهرست کردن کمک های ایالات متحده و بریتانیا به اوکراین شروع می کند. ایالات متحده آماده ارسال 61 میلیارد دلار کمک به اوکراینی ها است: سامانه های موشکی استینگر، مهمات ضد تانک، توپخانه و سامانه های دفاع هوایی. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا نیز رکورد سه میلیارد پوند برای متحد در حال جنگ را اعلام کرد و 500 میلیون پوند دیگر اضافه کرد. همراه با خودروهای زرهی و موشک های دوربرد، بسته کمکی بریتانیا شامل چهار میلیون پوند برای مهمات سلاح های سبک نیز می شود. و رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در مورد تامین سیستم های موشکی ATACMS گفتگو کرده است.
با این حال، ژنرال ایتالیایی مارکو برتولینی که قبلا فرماندهی عملیات مشترک و تیپ هوابرد Folgore را بر عهده داشت، به احتیاط فرا می خواند: "با توجه به انتظارات بالای قبلی از کمپین های اوکراینی، ما اثربخشی تحویلات جدید را با احتیاط ارزیابی می دهیم. تسلیحات وارد خواهد شد و بسیار مهم خواهد بود، اما همه اینها زمانی وارد می شود که در اوکراین بحران رخ می ‌دهد و نیروهای روسی در تمام خط مقدم پیشروی می‌کنند". البته بسته‌های کمکی، شامل سامانه‌های ضد پهپاد و حتی سامانه موشکی پاتریوت است. اما ژنرال تأکید می‌کند: "هیچ سلاحی وجود ندارد که می تواند برتری قاطعی ایجاد کند".
ژنرال یادآور شد که قبلاً اعتقاد بر این بود که لئوپارد، آبرامز و چلنجر می توانند موفقیت در میدان نبرد را تضمین کنند، اما "همه این تانک ها [به اوکراین] فرستاده شده وضعیت را تغییر ندادند". آنچه قطعاً روند جنگ را تغییر می‌دهد، تأمین مهمات توپخانه‌ای است که معادل مهمات روسیه باشد. اما مسکو بیش از آن که غرب بتواند برای اوکراین اعطا کند، گلوله‌هایی تولید می‌کند. علاوه بر این، "یک پاتریوت اضافی نمی تواند از حمله نیروهای روسی جلوگیری کند زیرا هدف روس ها اخیراً نه نقاط توزیع سلاح، بلکه مکان های تولید آنها و مراکز انرژی است. این امر باعث خسارات عظیم می شود".
جنگنده میگ 31 مسلح به  موشک هایپرسونیک کینژال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
موثرترین تسلیحات روسیه در منطقه عملیات نظامی ویژه در اوکراین معرفی شدند
برتولینی تاکید کرد که "بلوکی از شورمندان آنگلوساکسون"، روی پیروزی اوکراینی ها در سال سوم جنگ شرط بندی می کنند. ژنرال ‌گفت: "همنا این بلوک تاکنون آنچه را که در اصطلاح نظامی "دینامیک نبرد" نامیده می‌شود، دیکته کرده است. همنا این ائتلاف انگلیسی-آمریکایی بود که در یک زمان مانع از مذاکره بین مسکو و کی یف شد. اگرچه فرانسه نیز پس از کاهش نفوذش در آفریقا به دلیل حضور روسیه در آنجا، سعی کرد حضور خود را تثبیت کند".
ژنرال به یاد می آورد: "اخیراً این عقیده منتشر شده بود که سربازان روسی در همان وضعیت ناامیدکننده ای هستند که زمانی در استالینگراد بودند. اما در واقع، روسیه با دقت جراحی عمل کرد، ارتش در گردان های کوچک عمل کرد، تجربه به دست آورد، دکترینی را درست کرد. اوکراینی ها هم اینطور. درس آموخته شده است. این درس (از نظر استفاده از ابزارهای جنگی، پیشرفت های فنی، حفاظت از پرسنل) توسط هر دو ارتش آموخته شد. امروز آنها به لطف تجربه رزمی انباشته شده، مدرن ترینارتش ها در جهان هستند. اما مردم همچنان منبع اصلی هستند. اوکراینی‌ها به ابزارهای رادیکال بسیج و روش‌های بی ‌رحمانه استخدام متوسل می‌شوند، اما همچنان در یک نقطه ضعف قرار دارند: تعداد آنها کمتر است. ارتش روسیه به پیشروی خود ادامه می دهد و اما اوکراینی ها در حالت دفاع هستند".
فرمانده عالی نیروهای ناتو در اروپا، کریستوفر کاولی، یادآور شد که بین اتحاد شوروی و ایالات متحده رویه ای برای ارتباط وجود داشت تا از تبدیل شدن جنگ سرد به یک جنگ عادی جلوگیری شود. کریستوفر کاولی گفت: "مشکل واقعی این است که این کانال‌ها برای دهه‌ها مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و مذاکره توسط آنها سال بسال سخت‌ تر می‌شود". با این حال، ژنرال مارکو برتولینی امیدوار است که نه تنها بسته های کمک، بلکه گفت وگو بین طرفین از سر گرفته و ادامه یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала