ترکیه از هوش مصنوعی برای مبارزه با جاسوسی استفاده خواهد کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه از هوش مصنوعی برای مبارزه با جاسوسی استفاده خواهد کرد
ترکیه از هوش مصنوعی برای مبارزه با جاسوسی استفاده خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2024
اشتراک
دانشمندان ترکیه در حال توسعه پروژه‌ای هستند که می‌تواند از هوش مصنوعی برای شناسایی فعالیت‌های جاسوسی علیه این کشور استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی می نویسد: "اشیاء در حال پرواز بر فراز ترکیه، از جمله فضاپیماها و ماهواره ها را می توان با استفاده از هوش مصنوعی ردیابی کرد که به شناسایی فعالیت های جاسوسی کمک می کند".
پروفسور تحسین چاغری شیشمان، معاون رئیس دانشگاه انجمن هوانوردی ترکیه (THK) به خبرگزاری آناتولی گفت که این دانشگاه در حال انجام تحقیقاتی در مورد تعیین مدار ماهواره با استفاده از هوش مصنوعی، به ویژه یادگیری عمیق، برای کمک به افزایش آگاهی از وضعیت فضایی ترکیه و گسترش قابلیت‌های آن است.
Концепция искусственного интеллекта - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
چگونه گوگل و متا* از اطلاعات عمومی ما برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟
وی همچنین تاکید کرد که یکی از نتایج ماموریت نظارت زمینی و ردیابی اشیاء فضایی در چارچوب برنامه ملی فضایی مربوط به "امنیت ملی" است.
پروفسور تحسین چاغری شیشمان خاطرنشان کرد: گترکیه می‌تواند اطلاعات مداری ماهواره‌ها و سایر اجرام فضایی را از طریق space-track.org به دست آورد، اما اطلاعات مداری ماهواره‌های جاسوسی را نمی‌توان از این طریق به دست آورد. به همین دلیل بومی سازی پروژه از نظر امنیت ملی ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اجرای پروژه ای که ما توسعه داده ایم به ما امکان می دهد ماهواره های جاسوسی را ردیابی کنیم، مدار آنها را با استفاده از هوش مصنوعی تعیین کنیم و از زمان پرواز آنها بر فراز ترکیه مطلع شویم. به این ترتیب می‌توان آن دسته از اقداماتی را که نمی‌خواهیم مورد توجه ماهواره‌های جاسوسی قرار بگیرند، پنهان کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала