گزارش و تحلیل

کنعانی: راه اندازی میر کارت در مراحل نهایی است+ ویدیو

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
اختصاصی
به گفته بسیاری از کارشناسان، این یک تصمیم استراتژیک و مهم میان ایران و روسیه است که میتواند منجر به گسترش صنعت توریسم میان دو کشور شود.
محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت این کشور در روسیه اعلام کرد: "ایران در حال آماده شدن برای راه اندازی آزمایشی پروژه "پذیرش میر کارت" است".
به گفته بسیاری از کارشناسان، این یک تصمیم استراتژیک و مهم میان ایران و روسیه است که میتواند منجر به گسترش صنعت توریسم میان دو کشور شود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: "ما در حوزه سیستم میر کارت پیشرفت‌ های بسیار خوبی را با یکدیگر داشتیم، این یک پروژه مشترک بود و میل و اراده مقامات دو کشور در آن وجود داشت".
وی افزود: "در روند این پروژه پیشرفت‌ های بسیار خوبی بود که اکنون موجب شده در مرحله اجرای آن قرار بگیریم، اقدامات لازم برای این پروژه کاملاً تکنیکی و فنی است و بر این باورم که متخصصان و مقامات در حال برداشتن گام‌های نهایی برای اجرایی شدن این پروژه هستند".
گفتنی است، کارت میر توليد روسيه در حال حاضر در 9 کشور پذیرفته شده است، اما در شش کشور با محدودیت عمل می کند. بدون محدودیت، می توانید با آن در آبخازیا، بلاروس و اوستیای جنوبی تراکنش های خود را پرداخت کنید. در آینده نزدیک، کار با سیستم پرداخت روسیه در کوبا اجباری خواهد شد. شش کشور دیگر در حال برنامه ریزی برای اجرای میر در سیستم مالی خود هستند: مصر و هند از جمله آنها. بیش از 10 کشور آماده گفتگو در مورد اجرای این طرح هستند.
در فوریه 2024، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که روسیه و ایران تقریباً به طور کامل پرداخت‌های بین کشورها را به ارزهای ملی و به سیستم‌های پیام‌رسان بانکی خود منتقل کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала