واکنش زاخارووا نسبت به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای حمایت کی یف

© Sputnik / Vitaliy Belousovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اشتراک
مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه 20 آوریل با اکثریت قاطع لایحه ای را برای اختصاص حدود 61 میلیارد دلار به اوکراین تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده به رایزنی در مورد "فرمول زلنسکی" نیاز داشت تا توجهات را از بسته کمکی جدید برای حمایت از فعالیت های تروریستی کی یف منحرف سازد.
مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه 20 آوریل با اکثریت قاطع لایحه ای را برای اختصاص حدود 61 میلیارد دلار به اوکراین تصویب کرد. پس از تصویب مجلس نمایندگان، این سند برای بررسی به سنای آمریکا ارسال می شود.
زاخارووا در این مورد گفت:"این گفتگوها از طرف ایالات متحده، کارشناسان علوم سیاسی آنها، از طرف کسانی که آنها را در مجامع بین المللی در حمایت از به اصطلاح "فرمول زلنسکی" به خدمت گرفتند؛ همه این موارد برای منحرف کردن توجهات از بسته کمکی بعدی برای فعالیت های تروریستی این جنایتکاران در خیابان بانکوا(دفتر زلنسکی) صورت گرفت."
آمریکا و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2024
آمریکا با کمک های خود اقتصاد اوکراین را دفن می کند
گفتنی است، پیشتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار گفت که مذاکرات صلح بین مسکو و کی یف می تواند حتی بدون بازگشت اوکراین به مرزهای سال 1991 آغاز شود و درباره مرزهای اوکراین در سال 2022 صحبت کرد.
کی یف پیش از این اعلام کرده بود که آغاز مذاکرات صلح تا زمانی که نیروهای روسی خاک اوکراین را در مرزهای سال 1991 ترک نکنند، غیرممکن است.
زلنسکی گفته بود: "نیازی نخواهیم داشت که تمام اراضی خود را منحصراً با ابزار نظامی خلع اشغال کنیم. من مطمئن هستم هنگامی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آنچه را که از سال 2022 تصرف کرده از دست بدهد، آماده گفتگو خواهد بود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала