- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دفع حمله شبانه پهپادی و موشکی ارتش اوکراین به چند منطقه روسیه

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پدافند هوایی روسیه
پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه شب گذشته تقریباً 50 پهپاد، پرتابه موشکی و موشک اوکراینی را در آسمان چندین منطقه رهگیری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه اعلام کرد: سامانه‌های نگهبان پدافند هوایی ، دو موشک تاکتیکی عملیاتی توچکا-یو، 19 موشک ومپایر RM-70 Vampire ، 16 پهپاد و دو بالون کوچک را بر فراز قلمرو منطقه بلگورود منهدم کردند.
سه پهپاد دیگر بر فراز منطقه روستوف و یک پهپاد و سه بالن بر فراز منطقه ورونژ سرنگون شدند.
به گفته ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود، دو نفر در جریان گلوله باران شب گذشته اوکراین زخمی شدند. یکی از اهالی روستای رزمنویه بر اثر اصابت ترکش از ناحیه پا در بیمارستان بستری شد. آسیب دیده دیگری از بستری شدن در بیمارستان خودداری کرد.
 شی جین پینگ رئیس جمهور چین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2024
حمله اوکراین به تأسیسات هسته ای جایز نیست
فرماندار منطقه الکساندر گوسف در تلگرام نوشت: در ورونژ، یک زن متولد سال 1956 در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین مجروح و به یکی از بیمارستان های شهر اعزام شد.
واسیلی گولوبف فرماندار منطقه روستوف گفت که در منطقه روستوف، یکی از ساکنان منطقه کامنسک بر اثر سقوط آوار یک پهپاد به طور جزئی مجروح شد و نیازی به بستری شدن نداشت.
نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم مناطق مرکزی و مرزی روسیه را گلوله باران کرده و حملات پهپادی و خرابکاری انجام می دهند. یک روز قبل، سامانه‌های پدافند هوایی پهپادهای اوکراینی را در جمهوری های موردویا و تاتارستان روسیه سرنگون کردند. علاوه بر این، یک پهپاد دیگر در منطقه تور رهگیری شد و دیگری توسط تجهیزات جنگ الکترونیک در استان وارونژ سرکوب شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала