حماس: نتانیاهو موانع جدیدی برای مذاکرات ایجاد می کند

© AFP 2023اوضاع در نوار غزه
اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
اشتراک
حسام بدران، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس اظهار داشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در عمل برای رسیدن به توافق تلاش نمی کند و به همین دلیل است که موانع جدیدی برای روند مذاکرات ایجاد می نماید.
به گزارش اسپوتنیک، در قاهره 7 آوریل، دور نوبتی مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی گروگان های حماس آغاز شد. شبکه تلویزیونی مصری القاهره الاخباریه پیشتر گزارش داده بود که در جریان رایزنی ها پیشرفت هایی حاصل شده است. شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز به نقل از منابع اعلام کرد که میانجی ها پیشنهاد جدیدی ارائه کرده اند که باید در سه مرحله اجرا شود.
بدران گفت: "دلیل شکست این دور (مذاکرات) همان دلیل قطع تمام دورهای قبلی است. در عمل، نتانیاهو خواهان توافق نیست و در عین حال موانع جدیدی ایجاد می کند و از این طریق تلاش می ورزد تا از فشار محافل اجتماعی بر خود بکاهد."
ساختمان های ویران شده در شهر خان یونس نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2024
چندرسانه ای
اوضاع در شهر خان یونس نوار غزه پس از خروج نیروهای مسلح اسرائیل در تصاویر
به گفته وی ، اقدامات نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل عدم تمایل وی به توقف درگیری و خروج نیروها از قلمرو منطقه فلسطینی نشین نوار غزه است.
بدران افزود: نتانیاهو از متعهد شدن به پایان جنگ در نتیجه این مذاکرات سر باز می زند و خواهان خروج کامل نیروهای اسرائیل نیست و همچنین نمی خواهد شرایطی را برای بازگشت آوارگان به خانه هایشان ایجاد کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала