ناتو پرسنل نظامی کافی برای دفاع از خود در برابر روسیه ندارد

© AP Photo / Olivier Matthysناتو پرسنل نظامی کافی برای دفاع از خود در برابر روسیه ندارد
ناتو پرسنل نظامی کافی برای دفاع از خود در برابر روسیه ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
اشتراک
مجله فارین پالیسی می نویسد ناتو نیروهای کافی برای محافظت از خود در برابر روسیه ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره در این نشریه امده است: "ناتو در حال تدوین برنامه‌های نظامی جدید خود برای دفاع در برابر حمله احتمالی روسیه است... اما در یافتن نیروهای کافی با مشکل مواجه است".
خاطرنشان می شود که حتی با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، این ائتلاف فاقد حضور قدرتمند در شمال است.
به گفته این مجله، این مشکل در بیشتر تاریخ ناتو، گریبانگیر آن بوده است. به عنوان مثال، تا سال 2014، تنها حدود 30000 سرباز آمریکایی در اروپا بودند. پنتاگون در آن زمان به این فکر می کرد که چگونه این تصور را ایجاد کند که تعداد نظامیان 10 برابر بیشتر است.
به گفته یک دیپلمات معرفی نشده از یکی از کشورهای ناتو، این ائتلاف در مقطعی نیروهای مسلح خود را فراموش کرد و معلوم شد آنها برای یک "بحران بزرگ" کافی نیستند.
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
گزارش و تحلیل
آیا واقعا حفاظت از اوکراین برای ناتو بسیار مهم است؟
در سال های اخیر، روسیه از فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است. ناتو در حال گسترش ابتکارات جدید است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر این بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو آمده است، اما بر مبنای برابرحقوقی اما غرب باید سیاست نظامی کردن قاره اروپا را کنار بگذارد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه ای با روزنامه نگار آمریکایی تاکر کارلسون، به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد ندارد به کشورهای ناتو حمله کند، این بی معنا است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این خطر جعلی است." پوتین افزود: کشورهای غربی فهمیدند که شکست استراتژیک روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید در مورد گام های بعدی خود فکر کنند و فدراسیون روسیه آماده گفتگو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала