حمایت مالی خارجی های بازداشت شده در داغستان از تروریست های کروکوس

© Sputnik / Dmitry Makeevحمایت مالی خارجی های بازداشت شده در داغستان از تروریست های کروکوس
حمایت مالی خارجی های بازداشت شده در داغستان از تروریست های کروکوس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2024
اشتراک
خارجی های بازداشت شده در داغستان تروریست های کروکوس را تامین مالی می کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که شهروندان خارجی بازداشت شده در داغستان در تامین مالی تروریست هایی که به "کروکوس سیتی" حمله کردند، مشارکت داشتند؛ و همچنین یک حمله تروریستی دیگر را در کاسپیسک تدارک می دیدند.
صبح یکشنبه، کمیته ملی ضد تروریسم روسیه گزارش داد که نیروهای ویژه تروریست ها را در آپارتمان هایی در مناطق مسکونی ماخاچ قلعه و کاسپیسک محاصره کردند. رژیم عملیات ضد تروریستی اعلام شد. پس از آن کمیته ملی ضد تروریسم روسیه از بازداشت سه نفر که در حال طراحی جنایات تروریستی بودند خبر داد.
در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: "سی و یکم مارس 2024، سرویس امنیت فدرال روسیه در جمهوری داغستان، فعالیت یک هسته تروریستی متشکل از چهار شهروند خارجی که اقدامی تروریستی در کاسپیسک در مکان‌هایی که مردم ازدحام می‌کنند را آماده کرده بودند، سرکوب کرد. جنایتکاران به شناسایی منطقه، ساخت بمب دست ساز و خرید سلاح های خودکار می پرداختند."
همچنین مشخص شد که "این جنایتکاران بازداشت شده مستقیماً در تأمین مالی و تأمین بودجه ترور به عاملان اقدام تروریستی انجام شده در 22 مارس 2024 در سالن کنسرت "کروکوس سیتی"در مسکو دست داشتند."
تاکید می شود که آنها بلافاصله پس از حمله تروریستی قصد خروج از روسیه را داشتند.
گفتنی است، شامگاه 22 مارس پیش از اجرای کنسرت در سالن کنسرت مجتمع "کروکوس سیتی" در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو تیراندازی و آتش سوزی رخ داد.
خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که دست کم سه فرد از طریق غرفه ها وارد سالن شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
وزارت حوادث غیرمترقبه منطقه مسکو در آخرین گزارش خود اعلام کرد، در نتیجه حمله تروریستی در مجموعه "کروکوس" واقع در حومه مسکو 695 نفر زخمی شدند که از این تعداد 144 نفر جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала