گفتگوی نخست وزیر هند با پوتین و زلنسکی

© AP Photo / Michael Sohnنارندرا مودی، نخست وزیر هند
نارندرا مودی، نخست وزیر هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز 20 مارس در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که از طریق تلفن به انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به سمت رئیس جمهور روسیه تبریک گفته است. رهبر هند پس از آن با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز تماس گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، نارندرا مودی نوشت من با رئیس جمهور پوتین صحبت کردم و انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور فدراسیون روسیه را به او تبریک گفتم. ما توافق کردیم که برای تعمیق و گسترش بیشتر شراکت استراتژیک و ممتاز روسیه و هند در سال‌های آینده با یکدیگر همکاری کنیم."
مودی پیش از این انتخاب مجدد رئیس جمهور روسیه را در 18 مارس در شبکه های اجتماعی، زمانی که نتایج نهایی انتخابات اعلام شد، تبریک گفته بود. امروز 20 مارس، رهبر هند این کار را شخصا انجام داد. عبارت "مشارکت استراتژیک و ممتاز" اولین بار برای توصیف روابط بین روسیه و هند در بیانیه مشترک رهبران دو کشور که در سفر پوتین به دهلی نو در سال 2010 صادرشد، مورد استفاده قرار گرفت.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2024
رسانه: بلینکن از سران چین و هند خواست تا پوتین را از پرتاب سلاح به فضا منصرف کنند
پس از این، حساب رسمی مودی همچنین از "گفتگوی خوب" وی با رئیس جمهور اوکراین خبر داد . نخست وزیر هند گفت که با زلنسکی درباره "تقویت شراکت هند و اوکراین" گفتگو کرده است. مودی نوشت: "حمایت مستمر هند را از همه تلاش‌ها برای برقراری صلح و پایان دادن سریع به درگیری‌های جاری را اعلام کردم" و متعهد شدم رساندن کمک‌های بشردوستانه به کی یف ادامه یابد.
در 22 فوریه، هارش کومار جین، سفیر هند دراوکراین ، شانزدهمین بسته کمک های بشردوستانه دهلی نو را به این جمهوری تحویل داد. این شامل تجهیزات پزشکی برای بیمارستان های مناطق سومی و کرولوتس بود که توسط وزارت بهداشت اوکراین درخواست شده بود.
پیشتر اطلاع حاصل شده بود که دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین برای اولین بار از زمان آغاز درگیری ها در ماه مارس به هند سفر خواهد کرد تا با همتای هندی خود، سوبرهمانیام جایشانکار، دیدار کند. تاریخ دقیق این بازدید هنوز اعلام نشده است. مذاکرات همچنین بر "فرمول صلح" کی یف متمرکز خواهد شد، اما به گفته منابع بلومبرگ، دولت هند همچنان در مورد اثربخشی نشست صلح آتی بدون مشارکت روسیه تردید دارد. مسکو از "فرمول صلح" زلنسکی انتقاد می کند و به لزوم حل مناقشه با در نظر گرفتن "واقعیت های ژئوپلیتیک جدید" اشاره می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала