- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعطای نشان شجاعت به سرباز داوطلبی که فرمانده "تانک آلیوشا" را نجات داد + ویدئو

CC BY 4.0 / Russian Defence Ministry / Sergei Solenov (cropped image)Участник СВО Сергей Соленов, закрывший от взрыва гранаты командира танка "Алеша", награжден орденом Мужества
Участник СВО Сергей Соленов, закрывший от взрыва гранаты командира танка Алеша, награжден орденом Мужества - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، به شرکت کننده درعملیات نظامی ویژه، سرگئی سولنوف، که فرمانده خود را که بعداً به عنوان بخشی از خدمه تانک آلیوشا شاهکاری بزرگ انجام داد را نجات داده بود، نشان شجاعت اعطا شد.
به گزارش اسپوتنیک، زمانی که سرگئی سولنوف در هنگام انجام یک ماموریت جنگی در صف مقدم بود، یک هواپیمای بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین را در بالای سر فرمانده دسته، ستوان الکساندر لواکوف مشاهده کرد. وی فرمانده خود را با بدنش پوشاند و از این طریق جان او را نجات داد.
"
لواکوف به فرماندهی ادامه داد، واحد او مأموریت جنگی خود را به پایان رساند. پس از آن، او به عنوان بخشی از خدمه تانک آلیوشا شاهکاری بزرگ در عملیات نظامی ویژه انجام داد.
این نشان توسط کمیسر نظامی منطقه پرئوبراژنسکی مسکو، سرهنگ سرگئی تریگیلف به سولنوف اهدا شد.
سولنوف در این مراسم گفت: "البته از دریافت چنین جایزه ای خوشحال شدم. اما این برای من تعجب آور بود. من فقط مشغول انجام وظیفه نظامی بودم. فکر می کنم لواکوف هم همین کار را می کرد. من معتقدم که همه چیز طبیعی بود، لواکوف نمی توانست در آن شرایط آسیب ببیند وگرنه شخصیت فرماندهی خود را نشان نمی داد."
همانطور که سولنوف گفت، او به خصوص خوشحال شد که لواکوف فرمانده وی به این مراسم آمد و شخصاً دست او را تکان داد، بر شانه او زد و جایزه را کاملاً شایسته خواند.
لواکوف نیز در این مراسم گفت: "من خود انفجار را نشنیدم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. سرگئی تمام ترکش ها را به خود گرفت. به من فقط یک ترکش اصابت کرد. او فقط به من زندگی داد! فرصتی که فراهم شد او را به محل امنی منتقل کردیم و من خودم با تنظیم آتش توپخانه به انجام وظیفه ادامه دادیم. من جنگ را ترک نکردم. همه از او تشکر می کنیم."
خدمه تانک آلیوشا که گروه زرهی اوکراینی را در جهت زاپوروژیه متوقف کردند، در این نبرد 8 خودروی زرهی دشمن را منهدم کردند. سپس خدمه تانک واحدهای تفنگ موتوری را به مدت 40 دقیقه تحت پوشش قرار دادند.
تلفات اوکراینی ها در این درگیری علاوه بر ادوات منهدم شده، بالغ بر 100 کشته و زخمی بوده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار با دانشجویان شرکت کننده در عملیات نظامی ویژه، دیدار با خدمه تانک آلیوشا را به یاد آورد و گفت که به یکی از آنها قول داده است که سربازی را که جان او را نجات داده است، پیدا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала