پوتین: روسیه دست در دست "مناطق جدید" به پیش می رود + تصاویر

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Кандидат в президенты РФ, действующий президент РФ Владимир Путин выступает перед журналистами в своем избирательном штабе
Кандидат в президенты РФ, действующий президент РФ Владимир Путин выступает перед журналистами в своем избирательном штабе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2024
اشتراک
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با مایه افتخار خواندن ساکنان کریمه وعده داد که روسیه با هم و دست به دست مناطق جدید به پیش خواهد رفت و این موضوع کشور را قوی تر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در مراسمی در میدان سرخ به مناسبت دهمین سالگرد اتحاد کریمه و سواستوپل به روسیه صحبت می کرد، گفت: "اینگونه است که ما با هم، دست در دست هم به جلو حرکت خواهیم کرد. و این چیزی است که نه در گفتار، بلکه در عمل، ما را واقعا قوی تر می کند."
رئیس جمهور روسیه با استراتژیک خواندن منطقه کریمه افزود: "کریمه نه تنها یک قلمرو استراتژیک مهم است، بلکه اول از همه مردم آنها بسیار مهم هستند. مردم سواستوپل و کریمه افتخار ما هستند. آنها در طول دهه ها به میهن ایمان داشتند. آنها هرگز به روسیه پشت نکردند. این چیزی است که به کریمه اجازه داد تا به خانواده مشترک ما بازگردد."
ولادیمیر پوتین با دشوار خواندن مسیر الحاق مناطق جدید به خاک روسیه تاکید کرد: "در مورد نووروسیا، در مورد دونباس، مردمی که در آنجا زندگی می کردند، همچنین در آن زمان، در روزهای بهار روسیه، تمایل خود را برای بازگشت به خانواده خود اعلام کردند، مسیر آنها به وطن دشوارتر، غم انگیزتر بود، اما هنوز هم، ما این رویداد بزرگ را در تاریخ کشورمان انجام دادیم. اکنون با هم در حال پیشرفت و راه رفتن هستیم و آغوش و شانه یکدیگر را احساس می کنیم".
کریمه در مارس 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین همچنان کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می‌کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала