خودداری سازمان امنیت و همکاری اروپا از پاسخ به سوالی در مورد وجود لیست "کشته شدگان" بوچا در اوکراین

© AP Photo / Vadim Ghirda سربازان اوکراینی در بوچا
 سربازان اوکراینی در بوچا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2023
اشتراک
دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE/ODIHR) مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد که آیا فهرستی از "قربانیان در بوچا" دارد یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک، آنها همچنین اظهار داشتند که در مورد چنین لیستی با مقامات اوکراین تماس نمی گیرند.
مسکو بارها لیستی از قربانیان ادعایی در بوچا درخواست کرده است، اما با وجود این، این لیست هرگز ارائه نشده است.
یک منبع در وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که سکوت و انفعال دبیرخانه سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر سازمان های بین المللی نمایش مسخره صحنه سازی وحشتناک در بوچا را به معنای واقعی کلمه افشا کردند.
به گفته وی، "فیلمنامه صحنه سازی در بوچا از فیلمنامه صحنه سازی آلمان نازی علیه ارتش سرخ در نمرسدورف کپی شده است". به گفته منبع، این دلیل دیگری بر ماهیت نازی رژیم کی یف است. وی افزود عدم واکنش سازمان‌های بین‌المللی ثابت می‌کند که بوچا صحنه سازی کی یف به تحریک آمریکا و انگلیس است.
جایزه پولیتزر برای تحقیق جعلی در بوچا به نیویورک تایمز رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
جایزه پولیتزر برای "تحقیق" جعلی در بوچا به نیویورک تایمز رسید
وزارت دفاع فدراسیون روسیه در آوریل سال گذشته اعلام کرد که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده توسط کی یف که گویا نشان دهنده جنایات ارتش روسیه در منطقه بوچا در استان کیف است، یکی دیگر از اقدامات تحریک آمیز اوکراین است. در وزارت دفاع روسیه اشاره شد، در طول مدتی که شهر تحت کنترل روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که تمامی واحدهای روسی در 30 مارس 2022 به طور کامل از بوچا عقب نشینی کردند و خروجی های شهر در جهت شمالی مسدود نشده بود و حومه جنوبی از جمله مناطق مسکونی به صورت شبانه روزی توسط نیروهای اوکراینی گلوله باران می شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه قاطعانه هرگونه اتهام دست داشتن در کشتار بوچا را رد می‌کند و از رهبران بین‌المللی می‌خواهد در مطرح کردن اتهامات گسترده علیه روسیه عجله نکنند، بلکه به استدلال‌های مسکو گوش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала