ارزیابی پوتین از پروژه کریدور اقتصادی هند با مشارکت آمریکا

© Sputnik / Виталий Аньков /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
پوتین: پروژه کریدور اقتصادی هند با مشارکت آمریکا برای روسیه مفید است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که ایالات متحده با توافق بر سر کریدور اقتصادی از هند به آخرین واگن پرید که جا نماند، اما این پروژه به خودی خود به نفع فدراسیون روسیه است.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در دهلی نو، از راه اندازی کریدور اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا خبر داد. پیش از این، کاخ سفید متن یادداشتی را منتشر کرد که در آن آمده است که ایالات متحده، اتحادیه اروپا، عربستان سعودی و هند برای ایجاد کریدور اقتصادی جدید هند - خاورمیانه - اروپا (IMEC) توافق کردند. بر اساس این سند، هدف اصلی از ایجاد کریدور جدید، توسعه اقتصادی از طریق گسترش روابط تجاری و همگرایی بین کشورهای آسیایی، خلیج فارس و اروپا خواهد بود.
ولادیمیر پوتین در اجلاس اقتصادی شرق گفت: من معتقدم که این به نفع ماست؛ این فقط به ما در توسعه لجستیک کمک می کند...درست است، آمریکایی ها در آخرین لحظه به این قطار پریدند، اما برای آنها من اصلاً دلیلی برای حضور در این پروژه نمی بینم... در همین حال، جابجایی اضافی کالا در طول این کریدور اساساً به پروژه شمال-جنوب ما اضافه شده است. ما در اینجا چیزی نمی بینیم که بتواند به نحوی با کارما تداخل داشته باشد
هشتمین مجمع اقتصادی شرق از دهم تا سیزدهم سپتامبر ۲۰۲۳ در ولادی وستوک در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала